تماشا کنید: چگونه می‌توان با دسته کنترلر کنسول بازی Steam بازی کرد؟‎

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی کنسول جدید بازی Valve با نام Steam Machine در نسخه‌های متنوع، به معرفی نمونه‌های مختلف آن پرداختیم. امروز نیز Valve با انتشار یک ویدئو به معرفی قابلیت‌های دسته‌ی بازی خود Steam Controller پرداخته است که در ابتدای ماه جاری معرفی شد. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های این دسته‌ بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

برای ساخت Steam Controller، این شرکت بازی‌سازی راه سختی را پیش‌رو دارد چراکه کار با دسته‌ی بازی جدید باید به‌قدری ساده و کاربردی باشد تا گیمرهایی که عادت به بازی با دیگر کنسول‌ها دارند، به‌راحتی بتوانند با دسته‌ی جدید به بازی مشغول شوند. همچنین Steam Controller هنوز به‌اندازه‌ای قدرتمند نیست تا جای ماوس و کیبرد را برای انجام برخی بازی‌ها پر کند.

امروز، Valve با ارائه‌ی یک ویدئو از انجام بازی با نمونه‌ی اولیه‌ی این دسته‌، نحوه‌ی کاربا آن را برای نمونه‌های مختلفی از بازی‌ها که هم‌اکنون برای Steam موجود است، مورد ارزیابی قرار داده تا کارایی آن در انجام بازی‌های با سبک‌های متنوع مشخص شود.

از آنجایی که Steam Machines دارای ویژگی‌هایی مختلفی خواهد بود، به‌نظر می‌رسد نقطه‌ی اشتراک همه‌ی آن‌ها، Steam Controller باشد. Steam Controller را باید امضای Valve بر روی کنسول‌های خود بنامیم چراکه آن را تبدیل به محصولی اختصاصی برای این کمپانی بازی‌سازی می‌کند. این کنسول فضای خالی موجود بین پی‌سی و کنسول‌های بازی را پر خواهد کرد.

همانطور که در این ویدئو نیز مشخص است، این دسته با میمیک‌های بهینه‌تری قادر است به جای ماوس و کیبرد به ایفای نقش بپردازد، بطوریکه انجام بازی اول شخصی همچون Portal 2 با استفاده از این دسته بسیار کاربردی‌تر و بهینه‌تر است. انعطاف‌پذیری مهم‌ترین خاصیت و ویژگی این دسته‌‌ی بازی است که گیمر‌ها را مجاب به استفاده از آن به‌جای دسته‌های بازی رایج خواهد کرد، لازم به‌ذکر است که Valve قابلیت استفاده از ماوس و کیبرد را نیز برروی کنسول‌های خود تعبیه کرده است.

باید سیاست‌ Valve را در ارائه یک کنسول هیبریدی بدانیم که سعی در پر کردن فضای خالی میان پی‌سی و کنسول‌های بازی کنونی دارد. به‌نظر شما آیا این محصول قادر است موفقیتی را کسب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات