اپل، میزان تولید آیفون 5C را به کمتر از نصف کاهش داده است

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
بنابر گزارشات و تحلیل‌ اطلاعات به دست آمده از بازار، به نظر می‌رسد که اتخاذ تصمیم عرضه آیفون 5 در شکل و شمایلی جدید و بدنه‌ای از جنس پلاستیک به نام آیفون 5C نتوانسته آن‌طور که باید و شاید پاسخگوی نیاز کاربران باشد. به همین دلیل کمپانی اپل میزان تولید این گوشی جدید را تا حد زیادی کاهش داده است.
تبلیغات

حتما شما نیز به خاطر دارید که اپل توانست رکورد فروش آیفون 5S و آیفون 5C را بشکند و تنها طی سه روز بیش از 9 میلیون دستگاه از این گوشی‌ها را به فروش برساند.

به گزارش CTechCN، اپل اعلام کرده که میزان فروش دو گوشی آیفون 5S و آیفون 5C، تا به امروز با یکدیگر یکسان بوده است. اما خبرهای جدید حاکی از آن هستند که آیفون 5C نتوانسته نظر مثبت طیف گسترده‌ای از کاربران را به خود جلب کند و به همین دلیل هم، کمپانی اپل میزان تولید این گوشی را از 300,000 دستگاه در روز، به کمتر از 150,000 دستگاه کاهش داده است. این موضوع به خودی خود نشان دهنده این است که آیفون‌های رنگارنگ نتوانسته‌اند موفق ظاهر شوند.

مضاف بر این، بازار چین، که یکی از بزرگترین بازارهای هدف اپل برای فروش کالاهایش می‌باشد نیز نسبت به آیفون 5C علاقه‌ای نشان نداده، این موضوع تا جایی پیش رفته است که قیمت این گوشی در بازار سیاه این کشور، هم اکنون بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

البته باید اذعان کرد که هیچ کس توقع فروش چشمگیر آیفون 5C را نداشته و ندارد، اما کاهش میزان تولید زودهنگام این دستگاه نشان دهنده این موضوع می‌باشد که آیفون 5C بسیار زودتر از زمانی که اپل انتظارش را داشت، در حال خروج از دور رقابت است.

نظر شما در این مورد چیست؟ چرا آیفون 5C نتوانسته نظر اکثر طرفداران این برند محبوب را به خود جلب نماید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات