با Youm آشنا شوید: صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سامسونگ که موجب خلق گجت‌های تاشو می‌شود

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
گوشی‌های تاشو قرار است ترند آینده‌ی گوشی‌های هوشمند باشد و سامسونگ با ارائه‌ی نمایشگر منعطف به خلق تلفن خمیده نزدیک شده است.
تبلیغات

تلویزیون با صفحه‌نمایش خمیده، آخرین فناوری سامسونگ در زمینه نمایشگرها نیست. این شرکت کره‌ای امروز در دومین کنفرانس خود، صفحه‌نمایش جدیدی را معرفی کردند که انعطاف‌پذیر بوده و برای استفاده در تلفن‌های همراه مناسب است.

پیش‌تر، تلویزیون خمیده سامسونگ معرفی شد. اما کار سامسونگ در CES هنوز تمام نشده است. این غول کره‌ای، در طول برگزاری دومین سخنرانی خود، صفحه‌نمایش OLED انعطاف‌پذیر را با نام یوم (Youm) معرفی کرد. محصولی که به واسطه انعطاف‌پذیری به کاربر کمک می‌کرد، فضای بیشتری برای مشاهده مطالب در دستگاه داشته باشد.

نکته خوب در این معرفی، وجود یک نمونه اولیه از این محصول بود که واقعاً انعطاف‌پذیر بود. در هنگام معرفی، ویدئویی نمایش داده شده که در آن، با طرح یک ایده، گوشی موبایل با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر، به یک تبلت تبدیل شد. در این ویدئو، نشان داده شد که چگونه کاربران می‌توانند فضای بیشتری برای مشاهده پیام‌های رسیده خود ایجاد کنند. نمونه اولیه دستگاه با صفحه‌نمایش یوم، دارای یک صفحه در جلو نیز بود که به کمک آن می‌توانستید، نوتیفیکیشن‌های مختلف را در زمانی که دستگاه به صورت تخت است، مشاهده کنید.

این اولین بار نیست که سامسونگ برای صفحه‌نمایش‌های OLED انعطاف‌پذیر خود از نام Youm استفاده می‌کند. پیش از این در نمایشگاه‌های مختلف این نمایشگر به نمایش گذاشته شده بود. سامسونگ علاوه بر این مسئله، تصاویری از گوشی‌ تاشو سامسونگ و تلفن‌های با امکان رول کردن، نمایش داد. سال‌ها است که معرفی صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر وعده داده شده است. حالا جای خوشحالی دارد که با معرفی این محصول، تکنولوژی‌های آینده در حال شکل‌گیری هستند.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات