لباس‌های فروشگاه را بصورت مجازی پرو کنید

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
چیزهایی که زمانی تنها در فیلم‌های علمی‌تخیلی دیده می‌شد، به لطف فناوری، در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. CES امسال، رخدادی است که به این نوآوری‌ها فرصت نمایش داده است. یکی از این نمونه‌ها، ساخت تبلیغات تعاملی است که به کاربر امکان می‌دهد هنگام خرید لباس آن را به صورت مجازی به تن کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به یاد دارید زمانی در فیلم‌های علمی‌تخیلی، تبلیغات به صورت تعاملی نمایش داده می‌شدند؟ حالا بازدیدکنندگان CES، فرصت داشتند، این نوع فناوری را از نزدیک تجربه کنند. این فناوری که «متصل‌کننده علامت‌های دیجیتالی» نامیده می‌شود، به کمک یک سنسور کینکت، لباس‌های مختلفی را بر تن رهگذران می‌پوشاند.

  ایده پشت این طرح این است که فروشگاه ها تنها به نمایش تصاویر استاتیک مدل‌های مختلف بسنده نکنند. به جای آن با ورود یک عابر به محدوده علایم دیجیتالی، به صورت مجازی لباس‌های مختلفی بر تن وی بپوشانند. برای انجام این‌کار، FaceCake، کمپانی سازنده این فناوری، مدل‌های مختلف لباس‌ را در محل کار اسکن و به سیستم معرفی کرده‌ است.

وقتی کاربری به محدوده تبلیغات وارد می‌شود، سنسور کینکت فرد را آنالیز کرده و سایز او را شناسایی می‌کند. سپس لایه‌ای بر روی بدن وی ایجاد می‌کند تا لباس را بر روی آن قرار دهد.

این اولین بار نیست که این نوع فناوری معرفی شده است. در CES سال گذشته، همین شرکت با همکاری مایکروسافت سیستم دیگری را معرفی کرد که در میانه‌های همان سال در بیست شعبه از فروشگاه Bloomingdale به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.

دوست دارید بدانید پوشیدن لباس مجازی چه حس‌و‌حالی دارد؟ باید گفت تا حدودی عجیب و خنده‌دار است. البته برای اینکه چند چیز مختلف را به تن کنید، لزوماً نیازمند استفاده از ابزار خاصی نیستید. بدون اینکه مجبور باشید به فروشگاه یا بوتیک بروید می‌توانید لباس‌های مختلفی را به تن کنید و در کنار آن حسابی بخندید.

اگر لباس‌هایی به دنبال آن‌ها می‌گردید، محلی هستند، این شرکت می‌توانید آن‌ها را به همراه گوشواره، دستبند و چیزهای دیگر به سیستم وارد کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهد.

مسأله جالب، امکان مشاهده لباس به صورت سه‌بعدی بر روی بدن است. اما مانند همیشه انتخاب لباس‌‌ها به کمک دستورات حرکتی سخت است. البته لباس‌های انتخابی همیشه به خوبی به تن شما پوشانده نمی‌شوند که این مشکل طبیعی است. FaceCake به علاقمندان گفته این محصول تا ماه‌های آینده در فروشگا‌ه‌های Bloomingdale عرضه خواهد شد.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات