هواوی تلفن Ascend W1 را معرفی کرد: سیستم عامل ویندوز فون 8، نمایشگر 4 اینچ و پردازنده 2 هسته‌ای

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
هواوی اخیراً از گوشی‌های اندرویدی قدرتمندی رونمایی کرده است اما این غول چینی تنها به اندروید قانع نیست بلکه سراغی از ویندوز فون 8 نیز گرفته است. اولین گوشی ویندوز فون 8 این سازنده Ascend W1 نام دارد که در نمایشگاه CES رسما از آن پرده برداری شد و در ادامه‌ی مطلب می‌خواهیم به بررسی مشخصات سخت‌افزاری آن بپردازیم.
تبلیغات

اولین مشخصه صفحه نمایش است، یک صفحه نمایش با رزولوشن 480 در 800 پیکسل از نوع IPS که قطری برابر با 4 اینچ دارد. قلب تپنده این گوشی یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با سرعت کلاک 1.2 گیگاهرتز و از خانواده  Snapdragon S4 کوآلکام است که در کنار آن یک پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 305 قرار گرفته است. حافظه‌ی رم هم نسبت به گوشی‌های رده اول امروزی کمتر است، 512 مگابایت که شاید برای انجام چند فعالیت پردازشی به صورت هم‌زمان در ویندوز فون 8 مشکل ساز باشد.

ascend w1

ابعاد کلی گوشی 124.5 در 63.7 در 10.5 میلی‌متر بوده و یک باتری 1950 میلی‌آمپر ساعتی در آن جای گرفته است. بنابر ادعای هواوی مدت زمان استند بای گوشی حداکثر 470 ساعت است که این عدد از هر گوشی ویندوز فون 8 دیگری که تاکنون معرفی شده بیشتر می‌باشد.

از نظر امکانات باید به دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی، دوربین سمت جلو با رزولوشن 0.3 مگاپیکسل و 4 گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد. فضای ذخیره سازی 4 گیگابایت نسبت به گوشی‌های امروزی بسیار کم است، ولی خوشبختانه می‌توان از طریق کارت‌خوان میکرو‌اس‌دی میزان حافظه ذخیره سازی را تا 32 گیگابایت افزایش داد.

2 ascend w1

با دوربین 5 مگاپیکسلی می‌توان فیلم‌هایی با رزولوشن 720p ذخیره کرد. اتصالات بی‌سیم گوشی شامل HSPA+، وای‌فای، بلوتوث، جی‌پی‌اس و در نهایت NFC می‌شود.

این گوشی در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود، ابتدا روسی‌ها می‌توانند آن را تهیه کنند و سایر کشورها نیز تا اواخر ماه جاری امکان خرید آن را خواهند داشت.

ascend w1 2

در پایان ذکر این نکته مهم است که هواوی تنها یک گوشی ویندوز فون 8 طراحی نکرده بلکه شایعات حاکی از آن است که در حال حاضر روی گوشی دیگری با صفحه‌نمایش 6.1 اینچ شبیه Ascend Mate که مجهز به ویندوز فون 8 است، کار می‌کند.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات