دوربین جدید پلوراید: قرارگیری سنسور تصویر در لنز به جای بدنه

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
محصولات معرفی شده در CES، طیف بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شوند. خلاقیت و نوآوری هم در همه زمینه‌ها به چشم می‌خورد. یکی از محصولات جذاب و خلاقانه نمایشگاه امسال، دوربین دیجیتال ساخت پلوراید است که سنسور دوربین را بجای بدنه در خود لنز جای داده است اما این کار چه فایده‌ای دارد؟
تبلیغات

در این هفته شاهد معرفی دوربین دیجیتال جدیدی و متنوعی هستیم که هر مدل نسبت به مدل‌های قبلی بهبودهای بهتری در مگاپیکسل، توانایی عکس‌برداری در نور کم و پشتیبانی از وای‌فای دارد. اما کمپانی پلوراید، مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. دوربین بدون آینه جدید این شرکت، دو امکان نوآورانه جدید دارد که در مدل مشابه وجود ندارد.

چیزی که دوربین IM1836 پلوراید را خاص می‌کند، معرفی آن به‌عنوان اولین دوربین مبتنی بر سیستم‌عامل Jelly Bean 4.1 با لنز قابل تعویض و پشتیبانی از تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی است.

علاوه بر این IM1836 اولین دوربین دیجیتالی محسوب می‌شود که سنسور تصویر آن، به جای بدنه، در لنز (10-30 میلی‌متری) دوربین تعبیه شده است. با این ترفند، کاربران پلوراید قادر هستند، گردوخاک روی سنسور را با جدا کردن لنز به‌راحتی تمیز کنند. از آن مهم‌تر با تعویض لنز با یک لنز مجهز به سنسور قوی تر می‌توان دوربین را بروز کرد.

نمایندگان پلوراید این مسئله را تأیید نمی‌کنند اما اگر حدس ما درست باشد، لنزهای دوربین گران‌قیمت خواهند بود چراکه هر لنز، شامل یک سنسور نیز می‌شود.

IM1386 نام زیبایی برای اولین دوربین بدون آینه پلوراید نیست. در نگاه اول، به نظر می‌رسد پلوراید دوربین نیکون J1 را کپی کرده اما پس از مدتی کار با این دوربین، بلافاصله متوجه خواهید شد که این دوربین نسبت به J1، کم کیفیت تر است. IM1386 از مواد اولیه‌ای با کیفیت پایین‌تر ساخته شده است. در حالیکه J1 شبیه یک زره‌پوش است، ساختار پلاستیکی IM1386 به نظر سست و بی‌کیفیت به نظر می‌رسد که تاریخ عرضه آن، سه‌ماهه دوم اعلام شده است.

در زمان کوتاهی که این دوربین مورد آزمایش قرار گرفت، به نظر می‌رسید، دوربین چند مشکل نرم‌افزاری دارد. برای مثال فوکوس خودکار دوربین تا حدودی آهسته عمل می‌کرد و صفحه‌نمایش لمسی آن کُند و کیفیت ویدئوهای HD آن نیز متوسط بود.

پلوراید قصد دارد IM1386 را با قیمت ۳۴۹ دلاری به فروش برساند. اما پیش از عرضه، باید مشکلات نرم‌افزاری آن را حل کند. در غیر این صورت با وجود امکان ویرایش تصاویر با اپلیکیشن‌های اندرویدی دوربین یا امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر یا حتی استفاده از وای‌فای بازهم باید نگران آینده این دوربین نوآورانه بود.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات