دانگل قابل حمل اندرویدی Dell، نمایشگر شما را به کامپیوتر تبدیل می‌کند

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دل یک دانگل کوچک اندرویدی رونمایی کرده است که با اتصال به درگاه HDMI، مانیتور یا تلویزیون کاربر را هوشمند می‌کند.
تبلیغات

دل امنیت اطلاعات کاربر را بهانه کرده تا دانگل اندرویدی جدیدی را معرفی کند که با اتصال به مانیتور یا تلویزیون مجهز به پورت HDMI را به کامپیوتر کوچک بدل می‌کند. پیش از این نیز شاهد دانگل‌های اینچنینی بوده‌ایم حتی در زومیت نیز به بررسی یک مینی پی سی اندرویدی پرداخته بودیم، حال دانگل جدید دل با دیگر رقبا چه تفاوتی می‌کند؟

امروزه برای انجام بسیاری از امور نیازی نیست که لپ تاپ خود را حمل کنید. ازآنجاکه سیستم‌عامل‌های موبایل قادر هستند تا بسیاری از اموری که روی کامپیوتر انجام می‌دهیم را انجام دهند، ابزارهای تازه‌های تحت نام Mini PC معرفی شده‌اند که شبیه به یک فلش مموری بوده و به پورت HDMI تلویزیون یا مانیتور متصل شده و سیستم‌عامل اندروید را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

Dell نیز به ساخت چنین ابزاری اقدام کرده و نام Project Ophelia را برای آن انتخاب کرده است. مهم‌ترین تفاوت این کامپیوتر کوچک اندرویدی با دیگران در این است که در این محصول Dell همه اطلاعات روی فضای ابری ذخیره می‌شوند و بدین‌ترتیب کاربر از همه جا (البته هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشد) به اطلاعات خود دسترسی داشته و نیازی هم به حمل لپ‌تاپ سنگین ندارد و در عوض یک دانگل کوچک در اندازه حافظه‌های فلش را با خود حمل می‌کند.

بنا به ادعای Dell امنیت اطلاعات کاربر نیز به بهترین شکل حفظ می‌شود، چون حتی اگر Ophelia او گم یا ربوده شود بازهم اطلاعاتی درونش وجود ندارد که مشکل ایجاد کند.

کاربر با این ابزار می‌تواند بازی‌های اندرویدی را اجرا کند، پرزنتیشن کاری خود را تکمیل کند یا به ویرایش اسناد Word و Excel بپردازد.

دل هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود در تابستان امسال شاهد این محصول در قفسه فروشگاه‌ها باشیم.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات