پاناسونیک دوربین فیلم‌برداری پوشیدنی HX-A100 را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پاناسونیک همواره یکی از تولیدکنندگان مطرح دوربین‌های فیلم‌برداری بوده و امسال هم در نمایشگاه CES از چند دوربین فیلم‌برداری جدید رونمایی کرده است. یکی از این دوربین‌ها HX-A100 است که می‌توان آن را بر روی سر گذاشته و با چرخش سر از مکان مورد نظر فیلم‌برداری کرد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی این دوربین می‌پردازیم.
تبلیغات

A100 یکی از جالب‌ترین دوربین‌های فیلم‌برداری است که پاناسونیک همراه خود به نمایشگاه CES آورده است. این دوربین پوشیدنی قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن فول اچ‌دی است. دوربین دارای یک بخش قلاب شکل است که روی گوشی قرار می‌گیرد و لذا می‌توان با نگاه به هر سمتی، از آن ناحیه فیلم‌برداری کرد.

پاناسونیم

سازوکار کوچکی است، به هیچ وجه شبیه کلاه‌های بزرگ فیلم‌برداری نیست، تنها قطعه‌ای کوچک برای قرار گرفتن روی گوش لازم است. البته می‌توان دوربین را روی کلاه یا کوله‌پشتی هم تعبیه کرد.

طراحی دوربین به صورت ضدآب و مطابق با IPX8 است و لذا در عمق 5 فوتی یا 1.5 متری زیر آب نیز می‌توان به مدت نیم ساعت از آن استفاده کرد.

علاوه بر ضدآب بودن، طراحی به صورت ضدغبار صورت گرفته تا اجزای حساس دوربین آسیب نبینند. اتصال بی سیم نیز در این دوربین پیش‌بینی شده و می‌توان به راحتی فیلم‌های فول اچ‌دی را با استفاده از سرویس آنلاین Upstream پخش کرد.

A100 برای کار با گوشی‌ها و تبلت‌ها طراحی شده و می‌توان ضبط شدن ویدیو را از طریق این وسایل نیز کنترل کرد. دوربین مجهز به لنز F2.5 است تا در نور کم کارایی خوبی داشته باشد و قابلیت دیگر آن Level Shot نام دارد که برای رفع مشکل عکس‌های انتخاب شده، به صورت خودکار تصویربرداری می‌کند. برای مقابله با مات شدن تصویر از تکنولوژی ضد لرزش نیز در این محصول استفاده شده است.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

از دیگر قابلیت‌های دوربین A100 پاناسونیک می‌توان به فیلم‌برداری حرکت آهسته با رزولوشن HD اشاره کرد. امکان فیلم‌برداری در رزولوشن‌های مختلفی وجود دارد، روزولوشن 1920 در 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم بر ثانیه، رزولوشن 1280 در 720 پیکسل با رزولوشن 120 فریم بر ثانیه و رزولوشن 640 در 360 با سرعت 240 فریم بر ثانیه قابل انتخاب است. دوربین A100 پاناسونیک برای کاهش صدای نویز باد از فناوری Wind Noise Cut استفاده می‌کند.

با هر بار شارژ، دوربین A100 می‌تواند 140 دقیقه فیلم‌برداری کند و از حالا پیش‌فروش محصول با قیمت 299 دلار شروع شده است.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات