نیکون دو دوربین ارزان‌قیمت بدون آیینه‌ J3 و S1 را رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
مدتی است که دوربین‌های بدون آینه که حد واسط دوربین‌های پیشرفته‌ی DSLR و دوربین‌های کوچک‌تر هستند، در بازار دیده می‌شوند، سازندگان نیز مدام مدل‌های جدید دوربین‌های بدون آینه‌ی خود را رونمایی می‌کنند. در نمایشگاه CES امسال نیکون به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه‌ی دوربین‌های دیجیتال دست به کار شده و دو مدل جدید و نسبتاً ارزان از خانواده دوربین‌های بدون آیینه را رونمایی کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات دوربین‌های J3 و S1 می‌پردازیم.
تبلیغات

J3 و S1 نام دو دوربین جدید نیکون هستند که هر دو دارای لنز قابل تعویض می‌باشند. با وجود ابعاد کوچک و قیمت پایین‌شان مثل سایر دوربین‌های بدون آینه امکانات پیشرفته‌ای دارند. امکانات جالبی مثل عکس‌برداری با سرعت 15 فریم بر ثانیه و فوکوس خودکار 73 نقطه‌ای. J3 دارای حسگر 14.2 مگاپیکسلی است و S1 نیز به حسگر 10.1 مگاپیکسلی بسنده کرده است. این حسگرهای CMOS هر دو از نوع CX هستند. هر دو دوربین از موتور پردازش گرافیکی اکسپید 3A که محصول نیکون است، برخوردارند.

nikon j1

مدل J3 حالت عکس‌برداری پانوراما را نیز دارد، لنز آن 10 الی 30 میلی‌متر و حداقل سرعت نورسنجی یا ISO آن 160 است. S1 دارای محدوده‌ی وسیع‌تر ISO است که از عدد 100 شروع و به 6400 ختم می‌شود. لنز آن نیر 11 الی 27.5 میلی‌متر است.

صفحه نمایش دوربین‌ها از نوع ال‌سی‌دی و با قطر 3 اینچ می‌باشد. فوکوس خودکار هیبریدی که در این مدل‌ها به کار برده شده برای عکاسی از سوژه‌هایی که با سرعت بالایی حرکت می‌کنند بسیار عالی است و علاوه بر آن وجود آرایه‌ی 73 نقطه‌ای فوکوس خودکار منجر به افزایش دقت فوکوس می‌شود.

شاتر این دو مدل نیز در نوع خود بی‌نظیر است چرا که زمان آزاد شدن آن تنها 80 میلی‌ثانیه است، سرعت عکاسی در حالت پشت سر هم نیز 15 فریم بر ثانیه است که در آن فوکوس خودکار دائماً فعال است. این سرعت بالا نیز یک رکورد جهانی دیگر به شمار می‌رود.

این دو دوربین از اعضای سری نیکون 1 به شمار می‌روند، از جمله وسایل جانبی J3 و S1 می‌توان به دو لنز جدید اشاره کرد. VR 6.7-13mm f/3.5-5.6 و VR 10-100mm f/4-5.6 نام دو لنز جدید سازگار با دوربین‌های سری 1 نیکون است که برای عکاسی یا فیلم‌برداری اچ‌دی با جزئیات بالا ایده‌آل هستند. لنز VR 6.7-13mm اولین لنز خانواده‌ی نیکون 1 است که زاویه دید وسیع 100 درجه‌ای دارد. لنز دیگر نیز بزرگ‌نمایی 10 برابر دارد و  حمل آن بسیار آسان است. یک کیس ضدآب برای افرادی که به عکاسی زیر آب علاقه دارند نیز برای این دوربین‌ها معرفی شده است.

قیمت دوربین‌های J3 و S1  نیکون به ترتیب 500 و 600 دلار خواهد بود.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات