سامسونگ تلویزیون غول‌پیکر 85 اینچی با بدنه‌ی «شناور» و رزولوشن 4K را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
اگر به خاطر داشته باشید، در نوامبر گذشته شرکت سامسونگ قول داده بود تا در نمایشگاه CES 2013 نخستین تلویزیون 4K خود را معرفی کند. کره‌ای‌ها این قول خود را اجابت کرده و تلویزیون غول‌پیکر 85 اینچی UN85S9 با بدنه‌ی «شناور» را معرفی کردند.
تبلیغات

UN85S9 بزرگ‌ترین تلویزیون با کیفیت نمایش فوق‌العاده بالا (Ultra HD) است که از ظاهری صنعتی برخوردار است. نمایشگر عظیم این تلویزیون درون قابی فلزی قرار گرفته – که شبیه سه پایه است – و می‌تواند در این قاب فلزی بالا و پایین برود. ما که مطمئن نیستیم چند نفر این تلویزیون را برای اتاق نشیمن خود تهیه کنند، یا بهتر بگوییم این موجود عظیم‌الجثه را بتوان در چند خانه جا داد! به هر حال ماحصل نهایی کار آنقدرها که باید و شاید ظاهر جذابی ندارد.

جالب اینکه پایه‌ی مخصوص UN85S9 نه‌تنها تکیه‌گاهی برای نمایشگر بزرگ آن است، بلکه در خود یک اسپیگر 120 وات را نیز جای داده که صدایی فراگیر و شنیدنی دارد. از این حواشی که بگذریم، کیفیت خروجی تصویر در این تلویزیون بزرگ سامسونگ بسیار باکیفیت و فوق‌العاده بالا است.

این تلویزیون مجهز به نرم‌افزار ویژه‌ی Smart Hub، S-Recommendation و پذیرش دستورها صوتی کاربر است. در دل این دستگاه قلب تپنده‌ای از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای A15 با توان خروجی 1.35 گیگاهرتز وجود دارد که تمامی این قابلیت‌ها را میسر ساخته است. تلویزیون UN85S9 دارای پورت‌های استانداردی چون چهار عدد ورودی HDMI و صدای اپتیکال نیز هست.

متأسفانه با وجود ساخت بستر سخت‌افزاری، سامسونگ قصد ندارد مانند رقیب سنتی خود سونی، محتوای با کیفیت بالای 4k، نظیر انواع فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را تهیه و عرضه کند؛ در عوض آن‌ها ترجیح می‌دهند به هرچه بزرگ‌تر کردن ابعاد آن بپردازند!

هنوز هیچ خبری پیرامون قیمت نهایی این غول بی‌شاخ و دم آسیایی نداریم، و باید تا عرضه‌ی آن به بازار در ماه مارس (اسفند – فروردین) صبر کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات