اچ‌پی لپ‌تاپ‌های جدید و باریک 649 دلاری خود را با نام اسلیک‌بوک رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌پی دو نوع اسلیک‌بوک جدید خود را در نمایشگاه CES رونمایی کرده است. تاچ‌اسمارت اسلیک‌بوک با صفحه لمسی و قیمت مناسب به همراه پاویلیون اسلیک‌بوک دو محصول سازگار با ویندوز 8 این شرکت هستند که در ادامه به بررسی مشخصات سخت‌افزاری و کیفیت ساخت و قیمت آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

کمپانی اچ‌پی لپ‌تاپ‌های جدید خود را با عنوان اسلیک‌بوک در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته است. اسلیک‌بوک از نظر ابعاد مشابه اولترابوک است اما به نظر می‌رسد که اچ‌پی دوست داشته یک عنوان جدید برای این دسته از محصولات خود انتخاب کند.

دسته‌ای از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی جدید دارای صفحه‌نمایش لمسی و سیستم عامل ویندوز 8 هستند و به همین علت نام یکی از مدل‌های رونمایی شده تاچ‌اسمارت اسلیک‌بوک است. مشخصات این محصولات چندان جالب نیست اما قیمتشان ارزان است. اگر این اسلیک‌بوک‌ها را با سخت‌افزار پایه سفارش دهید، 649 دلار برایتان هزینه خواهد داشت.

hp-sleekbook-hands-on3 zoomit

درست است که لپ‌تاپ‌های ارزان‌تری با صفحه‌نمایش لمسی و ویندوز 8 در بازار وجود دارند، منظورمان ویووبوک 499 دلاری ایسوس یا تبلت‌های تبدیل شدنی با پردازنده‌ی ضعیف‌تری از سری کلاورتریل اینتل است، اما تاچ‌اسمارت اسلیک‌بوک اچ‌پی از نظر قیمت و سخت‌افزار بر محصولات مشابه مثل ایسر وی5 یا سونی تی13 برتری دارد. یک تفاوت مهم اسلیک‌بوک‌های جدید اچ‌پی با رقبا در پردازنده است، این محصولات به جای اینکه برای استفاده از پردازنده‌های اینتل بهینه شده باشند، از APUهای سری A8 ای‌ام‌دی بهره می‌برند.

از دیگر مشخصات SleekBook می‌توان به حافظه‌ی رم 6 گیگابایتی، 750 گیگابایت هارددیسک و درگاه‌های HDMI، USB 3.0 و USB 2.0 اشاره کرد. درایو نوری نیز در آن وجود ندارد و گفته شده که وزن آن حدود 5 پوند یا 2700 گرم است.

HP Sleekbook

SleekBookها کیفیت ساختی که در مدل‌های رده اول اچ‌پی یا خانواده‌ی Envy دیده می‌شود را ندارند. اسلیک‌بوک دارای بدنه‌ی پلاستیکی است که حس خوبی از کار با آن نخواهید داشت. بدنه‌ی تمام پلاستیکی این لپ تاپ چندان محکم به نظر نمی‌رسد و صفحه‌نمایش هنگام استفاده‌ی لمسی تکان می‌خورد. کیفیت تصاویر صفحه‌نمایش نیز خیلی خوب نیست و رنگ‌ها بصورت زنده و طبیعی نمایش داده نمی‌شوند، ضمناً رزولوشن صفحه‌نمایش 15.6 اینچی اسلیک‌بوک‌های جدید اچ‌پی 1366 در 768 پیکسل است.

متأسفانه نمی‌توان صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر برای این محصول سفارش داد. اگر به صفحه‌نمایش لمسی علاقه‌ای ندارید، محصول دیگری نیز رونمایی شده که نامش به صورت مشابه پاویلیون اسلیک‌بوک است. قیمت پایه این مدل‌ها نیز 479 دلار است که پردازنده‌ای از سری A6 دارند، حافظه‌ی رم 4 گیگابایت بوده و فضای ذخیره‌سازی نیز هارددیسک 500 گیگابایتی است.

زمان عرضه مدل‌های معمولی 13 ژانویه است و مدل‌های لمسی از 15 فوریه قابل سفارش خواهند بود.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات