Lego Mindstorms EV3 غولی از بلوک‌های «خونه‌سازی»، همگام با گجت‌های امروزی

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
خاطرم هست نخستین بار که با برادر و مادر مهربانم به مغازه‌ی اسباب بازی فروشی در نزدیکی خانه رفتیم و یک جعبه پر از بلوک‌های «خونه‌سازی» را خریدیم، یک پنجشنبه‌ی دوست‌داشتنی پاییزی بود؛ یکی از همان آخر هفته‌های بی‌نظیر و دوست‌داشتنی کودکی‌ها که هرگز تکرار نخواهد شد. هنوز یادم هست که چه روزها و ساعت‌هایی سرگرم بازی با بلوک‌های رنگی و باروری نوآوری در ذهن کوچک‌مان بودیم. اما امروز، «خونه‌سازی‌ها» نیز متحول شده‌اند و رنگ‌بوی بیشتری از فناروی به خود گرفته‌اند؛ شاید بتوان ادعا کرد که کودکان امروز و فردا با لگوهایی بازی می‌کنند که کم از بچه‌ ربات‌های آینده ندارند!
تبلیغات

کمپانی لگو که پیشتر کیت Mindstorms خود را با حال و هوایی فناورانه برای بچه‌های امروزی که دور و برشان پر از انواع و اقسام رایانه‌های رومیزی و گجت‌های رنگارنگ است تهیه و تدارک دیده بود، در سری تازه‌ای از همین کیت با نام Lego Mindstorms EV3 می‌کوشد تا بچه رباتی خارق‌العاده را به خانه‌های مردم گسیل کند!

lego-mindstorms-ev3-ev3rstorm

لگو اعلام کرده که برنامه مفصلی برای این حوزه در سر دارد؛ به گونه‌ای که محصول به روزشده‌ی Mindstorms EV3 به خوبی از زیرساخت لینوکس پشتیبانی کرده و به زودی از اندروید و حتی iOS نیز فرمان خواهد پذیرفت! بدین ترتیب بچه‌ها و شاید بزرگ‌ترهای مشتاق بتوانند تجهیزات قابل کنترل خوبی را خود با دستانشان ساخته و با برنامه‌نویسی آن را هدایت کنند؛ به همین خاطر درگاه ویژه‌ی کارت حافظه SD برای این محصول پیش‌بینی شده تا نه تنها «خونه‌بازی» بلکه برنامه‌نویسی کاربران ارتقا دهد!

lego-mindstorms-ev3-gripp3r

از این گذشته حسگر مادون قرمزی که لگو در این کیت تعبیه کرده، طراحی‌های هوشمندانه‌تری را میسر می‌سازد، و کاربران می‌توان برخی حرکات مخلوق ساخته‌ی دست خودمان را تا حدودی خودکار کنند. لگو اعلام کرده که این کیت قادر به دنبال کردن سایر گجت‌ها یا صاحب خود است که در محیط اتاق حرکت می‌کنند! تازه، اجزای این بسته که به کمک نرم‌افزارهای شرکت اتودسک (Autodesk) از زوایای گوناگون طراحی شده‌ است را می‌توان نخستین محصول لگو دانست که همراه با راهنمای ساخت سه‌بعدی ویژه‌ای ارائه می‌شود.

اگر خیلی علاقمند هستید این محصول خلاقانه را برای خود یا کودک دلبندتان تهیه کنید باید تا نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی صبر کرده و 350 دلاری هم در قلک صورتی‌تان پس‌انداز کنید؛ حتماً پس از خرید ما را هم دعوت کنید تا کمی با هم «خونه‌سازی‌بازی» کنیم.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات