با سیستم واقعیت مجازی لئوناردو به دنیای شگفت انگیز فیلم‌های علمی تخیلی وارد شوید

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
یک استارتاپ مجارستانی به نام Leonar3Do (بخوانید لئوناردو) امروز از نرم‌افزار شگفت‌انگیر واقعیت مجازی خود برای PC و مک پرده برداری کرد. این نرم‌افزار به شما امکان کنترل اشیاء سه بعدی‌ای که درست جلوی صورت شما نمایش داده می‌شوند را می‌دهد. در این سیستم سه سنسور مختلف برروی کامپیوتر نصب می‌شوند و کاربر نیز یک عینک سه بعدی را به چشم می‌زند تا وارد دنیای مجازی شده و کنترل کامپیوتر را به شیوه‌ای اعجاب‌انگیز در دست بگیرد.
تبلیغات

لئوناردو یک محیط مجازی تعاملی را شکل می‌دهد که در آن اشیاء بصورت سه بعدی نمایش داده می‌شوند و کاربر می‌تواند با این اشیاء کار کند یا آنها را به بازی بگیرد.

نرم افزار حرفه‌ای این شرکت حدود 2000 دلار هزینه به همراه دارد و مجموعه سنسورها و کنترلرها نیز 500 دلار برایتان آب می‌خورند. اما شرکت سازنده این سیستم وعده داده که قیمت نسخه پیشرفته و حرفه‌ای را نصف کند و نسخه ارزان‌تر و غیر پیشرفته آن را نیز با قیمت 50 دلار طی ماه‌های آینده روانه بازار کند.

مدارس، محققات و مصرف کنندگان عادی، بازار هدف این فناوری هستند.

Leonar3Do قادر است هر شی سه بعدی را نمایش دهد، نرم افزار مربوطه قادر به تعامل با هر کدام از اشیاء نمایش داده شده است و کاربر می‎‌تواند از طرق مختلف اشیاء را کنترل کند. به عنوان مثال می‌توانید اشیاء را با دستان خود حرکت داده، بفشارید یا حتی پاک کنید و در نظر داشته باشید که همه این کارها را در فضای بین نمایشگر و صورت خود انجام خواهید داد یعنی در فضایی که هیچ چیز فیزیکی وجود ندارد و همه چیز مجازی است. درست شبیه فیلم‌های عملی تخیلی و به شکل کاملا شگفت انگیز.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات