ویدئو: پوشش محافظ نانوی لیکوئیپل 2.0 انواع گجت‌ها را ضد آب خواهد کرد!

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اینکه در این اوضاع و احوال اقتصادی خداد تومان پول بی‌زبان را بدهیم و یک گجت ریزه میزه‌ی همه فن حریف بگیریم یک طرف ماجراست و سوی دیگر اینکه اگر خدای نکرده در جایی گوشی از دستمان بیفتد در داخل جوی یا نهر آب یا گلاب به روی‌تان ... آن وقت تکلیف چیست؟ آیا می‌شود کاری کرد که گوشی تلفن همراه‌مان ضد ضربه که نه اما ضد آب شود؟ خب این همان نیازی بوده که متخصصان در حال رفع و رجوعش هستند، اگر به موضوع علاقمند هستید با ما همراه باشید.
تبلیغات

زمانی که نخستین بار شرکت لیکوئیپل (Liquipel) در پاییز گذشته از تهیه پوشش محافظ نانوی ضد آب «واترسیف» (Watersafe) خود پرده برداشت، خیلی از ما این ادعا را جدی نگرفتیم! تا اینکه آنها دست از کار نکشیدند و دیروز در لاس‌وگاس امریکا، محصول Liquipel 2.0 خود را معرفی کردند که بنا به ادعای سازندگانش «از طول عمر بالا، مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و محافظت بیشتر در برابر نفوذ آب» به نسبت محصول پیشین بهره می‌برد. جالب اینکه خصوصاً این محصول تازه می‌تواند «تا یکصد مرتبه بیش از نمونه‌ی قبلی مقاومت داشته و حساسیت بالای گجت را نسبت به فرکانس‌های رادیویی نیز حفظ نماید».

پرواضح است که تا چنین ادعایی را از نزدیک نبینیم باورمان نخواهد شد که این نیاز نیز مرتفع شده است. خوشبختانه این مرتبه، شرکت لیکوئیپل فیلمی ویدئویی از این موضوع را منتشر کرده است که می‌توانید در ضمیمه‌ی همین مقاله آن را مشاهده نمایید. در این فیلم یک گوشی آیفون 5 اپل با Liquipel 2.0 پوشش داده می‌شود و تا عمق دو فوتی (61 سانتیمتری) به زیر آب برده می‌شود.

بنا به اظهارات سم وینکلر، مدیر عامل این کمپانی پیشرو، پوشش محافظ آنها به طور تئوریک و بر روی کاغذ می‌تواند به استاندارد IPX7 برسد. استاندارد IPX7 عبارتست از محافظت کامل از دستگاهی که برای مدت 30 دقیقه در عمق یک متری زیر آب دوام بیاورد.

این در حالی است که گوشی آیفون بی‌نوای این آزمون با ورود آب روبرو می‌شود و تنها پس از انجام عملیات نجات و بیرون کشیدن آب نفوذ کرده، سالم باقی می‌ماند. البته نباید از یاد برد که این فناوری محافظ هنوز در ابتدای راه قرار دارد و به زودی می‌توان به طور صد در صد تحقق آن را پیش‌بینی نمود.

شرکت لیکوئیپل در حال حاضر محصول اولیه خود را به فروشگاه‌هایی که مایل به ارائه خدمات به مشتریان هستند ارائه می‌نماید و به زودی عرضه تازه‌ترین پوشش محافظ نانوی ضد آب لیکوئیپل نیز آغاز خواهد شد. جالب است بدانید که همکنون کمپانی Jaubird هدفون‌های ورزشی تولیدی خود را به پوشش محافظ لیکوئیپل مجهز کرده و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک بسیاری از تولیدکنندگان سخت‌افزاری رویکر مشابهی را پیشه خواهند کرد.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات