فوجی‌فیلم بعد از مدتها انتظار دوربین‌های X100S و X20 را معرفی کرد: سریعترین فوکس خودکار، سنسور کاملا جدید هیبریدی

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این روزها فوجی فیلم به یکی از محبوب‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای با طراحی کلاسیک (Retro) بدل شده است و به دلیل عملکرد بالای دوربین‌های ساخت این شرکت، در کنار حمایت همه جانبه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از این محصولات، فروش آنها نیز بسیار خیره‌کننده بوده است. یکی از مدل‌های بسیار محبوب این شرکت X100 بود که دارای یک سنسور بزرگ اندازه APS-C بوده و علاقه مندان به آن مدت‌ها منتظر مدل بروز شده آن بوده‌اند. حال انتظارها به اتمام رسیده و فوجی دو دوربین از این سری را با امکاناتی بی‌نظیر برای رقابت با دیگر بزرگان معرفی نموده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دوربین X100S که تصویر آن را نیز در بالا مشاهده می‌کنید مدل جایگزین X100 است که به گفته فوجی به سریعترین سیستم فوکس خودکار مجهز گشته است. این سیستم در کمتر از 0.08 ثانیه می‌تواند وضوح تصویر را بیابد. این دوربین جدید از یک سنسور کاملا جدید 16.3 مگاپیکسلی APS-C با نام X-Trans CMOS II بهره می‌برد که به ادعای این شرکت سنسور جدید این دوربین در حد و اندازه یک سنسور فول فریم عمل خواهد کرد. لنز این دوربین فاصله کانونی ثابت 23 میلیمتر و ضریب دیافراگم f/2 را دارد که نسبت به مدل قبل تغییری چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ طراحی خارجی نداشته است (بنابراین لوازم جانبی گذشته با این مدل هم سازگار هستند).

چشمی این دوربین دارای یک امکان برای اولین بار در دنیای عکاسی است. این چشمی هیبریدی که هم دارای نمایشگر الکترونیکی و هم چشمی اپتیکالی است، دو تصویر را با یکدیگر ترکیب نموده و هر دو را در کنار هم در چپ و راست نشان می‌دهد. این امکان تا به حال در دوربین‌ها وجود نداشته و به لطف سیستم ترکیبی فوجی امکان پذیر شده است.

دوربین محبوب دیگر X20 می‌باشد که جایگزین مدل X10 شده است. این دوربین جدید دارای سنسور 12 مگاپیکسلی 2/3 اینچی از نوع X-Trans CMOS II است و چشمی اپتیکالی پیشرفته‌ای نیز در بدنه آن قرار داده شده است. لنز این دروبین دارای 4 برابر بزرگنمایی است و از ضریب دیافراگم بسیار سریع f/2.0 تا f/2.8 برخوردار است.

fujifilm-x20-1357487156

هر دو دوربین ذکر شده قادر به فیلمبرداری با رزولوشن Full HD و نرخ 60 فریم در ثانیه و دارای صفحه نمایش 2.8 اینچی با رزولوشن 460 هزار پیکسل می‌باشند. این نرخ فریم فیلم‌برداری آنها را در کنار دوربین‌های سونی قرار می‌دهد که تا به حال در این زمینه سلطان بی چون و چرا بوده‌اند. هنوز فوجی در مورد قیمت این دو دوربین سخنی به میان نیاورده اما حدس زومیت این است که قیمت X100S بین 1000 تا 1100 دلار  و قیمت X20 بین 550 تا 650 دلار باشد.

نظر شما در مورد این دوربین‌های بی‌نظیر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات