گوگل دسترسی کاربران ویندوز فون به سرویس نقشه خود را آزاد می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره پس از حرف و حدیث‌های بسیار پیرامون قطع دسترسی کاربران ویندوز فون به نقشه گوگل (Google Map)، به نظر می‌رسد که این سرویس مجدداً در اختیار این دسته از کاربران قرار خواهد گرفت. گوگل اعلام کرده که در حال آماده‌سازی بستر لازم برای کاربران ویندوز فون و مرورگر پیش‌فرض آن - یعنی اینترنت اکسپلورر - است.
تبلیغات

گوگل در بیانیه‌ای رسمی خود اذعان می‌کند:

«ما به طور مرتب به ارزیابی میزان سازگاری‌ سرویس گوگل مپس با مرورگرهای تلفن همراه می‌پردازیم تا مطمئن شویم که بهترین خدمات ممکن را به این دسته از کاربران ارائه می‌نماییم.در آخرین آزمون‌ها دریافتیم که مرورگر اینترنت اکسپلورر قادر به پشتیبانی خوب از این سرویس نیست و نمی‌تواند قابلیت‌هایی نظیر حرکت افقی و بزرگ‌نمایی – که از خصوصیات اولیه‌ی کار با این سرویس محسوب می‌شوند – را پشتیبانی نماید، به همین خاطر کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر موبایل را به صفحه نخست جستجوگر خود – یعنی google.com – ارجاع می‌دادیم تا حداقل این دسته از کاربران قادر به انجام جستجوهای محلی خود باشند. از طرف دیگر از آنجا که مرورگر فایرفاکس موبایل به خوبی از این سرویس پشتیبانی می‌نماید، کاربران آن قادر به استفاده از گوگل مپس هستند.بروزرسانی‌های اخیر در مرورگر موبایل اینترنت اکسپلورر و سرویس گوگل مپ موجب شد تا کاربران این سیستم نیز از این پس قادر به استفاده از این خدمت آنلاین باشند. ما همچنان به ارزیابی سایر مرورگرهای موبایل و سنجش میزان انطباق‌پذیری آنها و نهایتاً ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاری برای کاربران آن برنامه‌ها خواهیم بود.
مقاله‌های مرتبط:

    اما این موضوع با آنچه که دیروز به گوش می‌رسید متفاوت است؛ پیش‌تر گوگل اعلام کرده بود که دلیل قطع دسترسی کاربران ویندوز فون به این خاطر است که آنها هیچ طرحی برای ارائه خدمات به مرورگر اینترنت اکسپلورر نداشته‌اند. و مرورگرهای مبتنی بر وب‌کیت (Web-Kit) نظیر کروم و سافاری (اپل) بیشترین ترافیک کاربران موبایل را به همراه دارند؛ به همین خاطر آنها تمایلی به صرف هزینه و زمان برای آماده سازی سرویس خود بر روی مرورگر اینترنت اکسپلورر ندارند. به همین خاطر است که کاربران ویندوز فون را به صفحه اصلی جستجوگر گوگل هدایت کرده‌اند.

    در پایان تاکید می‌کنیم که از این پس دوباره کاربران سیستم عامل مایکروسافت به سرویس گوگل مپس دسترسی خواهند داشت. اما واقعا دلیل عدم پشتیبانی گوگل از ویندوز فون مشکل فنی و ناسازگاری با مرورگر این سیستم‌عامل بوده یا مربوط به اختلافات بین دو شرکت بوده است؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات