سونی احتمالا از اولین تلویزیون OLED با رزولوشن 4K دنیا پرده برداری می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگرهای OLED باریک و با کیفیت مدت‌ها است که معرفی شده‌اند و حتی برخی از این نوع تلویزیون‌ها با قیمت نسبتاً بالا وارد بازار جهانی گردیده‌اند، اما رزولوشن این تلویزیون‌ها در حد Full HD بوده و حالا به نظر می‌رسد سونی قصد دارد، رزولوشن این نوع از تلویزیون‌ها را نیز افزایش دهد. سونی در CES سال گذشته از نمایشگر OLED با فناوری Crystal LED پرده‌برداری کرد و حالا امسال قصد دارد عرصه را بر رقبای کره‌ای خود تنگ کرده و نمایشگر OLED با رزولوشن 4K را معرفی کند.
تبلیغات

منابعی از داخل سونی بصورت غیررسمی اعلام کرده‌اند که این غول ژاپنی قصد دارد در CES 2013 از اولین تلویزیون Ultra HD از نوع OLED پرده‌برداری کند. ال جی نیز سال گذشته اذعان داشته بود که در سال 2013 نمایشگرهای 4K OLED را تولید خواهد کرد اما هنوز هیچ خبری از این محصولات نشده است.

سونی اولین کمپانی بود که در سال 2007 تلویزیون OLED را معرفی کرد اما تلویزیون XEL-1 این شرک تنها 11 اینچ بود حتماً شما هم حدس زده‌اید که این تلویزیون موفقیتی را به همراه نداشت و مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. سونی در CES سال گذشته اعلام کرد که توسعه نمایشگرهای OLED را ادامه می‌دهد و حالا به نظر می‌رسد که با دست پر وارد نمایشگاه امسال شده است.

اخبار و اطلاعات بدست آمده از وضعیت بازار و تولید پنل‌های OLED حاکی از آن هستند که تلویزیون‌های OLED تا سال 2016 به تولید انبوه نخواهند رسید و تا آن زمان قیمت این نوع از نمایشگرها بالا باقی خواهد ماند.

به هر حال تا شروع نمایشگاه CES 2013 حدود یک روز باقی مانده و پس از شروع نمایشگاه احتمالاً اطلاعات بیشتری در مورد Ultra HD OLED TV سونی بدست خواهیم آورد. با زومیت همراه باشید.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات