ایسوس محصول تازه سازگار با گوگل تی‌وی را معرفی می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رفت سال 2012، سال بزرگی برای گوگل تی‌وی باشد اما اینطور نشد و گوگل نتوانست ست‌آپ‌باکس خود را میان مردم جا بیندازد، حالا گوگل قصد دارد تا از فضای نمایشگاه CES امسال استفاده کرده تا یک شروع دوباره را برای سال 2013 آغاز کند. چند روز پیش ال جی رسما اعلام کرد که تلویزیون‌های مجهز به گوگل تی‌‌وی خود را در سایزهای متنوع معرفی خواهد کرد و حالا خبر رسیده شرکت‌های ایسوس، های‌سنس و TCL نیز از محصولات سازگار با گوگل‌تی‌وی پرده‌برداری خواهند کرد.
تبلیغات

محصولی که تقریباً در معرفی آن شکی نیست، Qube Google TV ایسوس است که شایعه شده قرار است جایگزین نکسوس Q شود. این محصول مرموز در واقع یک دانگل است که گوگل تی‌وی را به تلویزیون اضافه می‌کند. برخی معتقدند که Qube در واقع عضو جدید خانواده نکسوس گوگل است که جایگزین Nexus Q خواهد شد.

گوگل رسما اعلام کرده که 9 کمپانی مطرح شریک تجاری این شرکت برای ارائه گوگل تی‌وی هستند، از مهم‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به سامسونگ و پاناسونیک اشاره کرد. چندی پیش سامسونگ اعلام کرده بود که قصد دارد تلویزیون با گوگل تی وی داخلی تولید کند اما خبری از نوع از این تلویزیون‌ها نشد. اما ال جی چند مدل تلویزیون با گوگل تی وی داخلی را آماده کرده که امسال روانه بازار خواهند شد.

گوگل تی‌وی یک ست‌تاپ باکس است که امکانات شبیه به تلویزیون‌های هوشمند را به تلویزیون معمولی اضافه می‌کند. حال برخی از تولیدکنندگان تلویزیون قصد دارند این ست‌تاپ باکس را به داخل تلویزیون منتقل کنند تا بدون نیاز به دستگاه اضافی امکان دسترسی به قابلیت‌های گوگل تی‌وی دراختیار کاربران قرار دهند. برخی از شرکت‌ها نظیر ایسوس نیز به ساخت ابزارهای مجهز یا سازگار با گوگل تی وی اقدام می‌کنند.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات