آیا آیفون مینی در راه است؟

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
شایعات تازه‌ای فضای مجازی را پر کرده که به یک آیفون کوچک و ارزان اشاره دارند. براساس این شایعات اپل برای مقابله با سامسونگ و کنترل بازار تلفن‌های هوشمند، قصد دارد تا یک آیفون کوچک و ارزان را روانه بازار کند، تلفنی که از آن با نام iPhone Mini یاد می‌شود و قرار است با قیمت گذاری مناسب سهم بازار بزرگی را بدست آورد.
تبلیغات

هرچند احتمالاً سود اپل از فروش آیفون بیشتر از سود سامسونگ از فروش تلفن‌های هوشمند است اما به هر حال در حال حاضر سامسونگ بیشترین سهم بازار تلفن هوشمند را دارا است و بازار موبایل تحت کنترل این کمپانی کره‌ای است. پیش بینی می‌شود که در سال 2013 فروش تلفن‌های هوشمند تولیدی سامسونگ 35 درصد افزایش یابد و از 215 میلیون دستگاه در سال 2012 به 290 میلیون دستگاه برسد. برای مقایسه بهتر لازم است بدانید که پیش بینی می‌شود که سهم بازار اپل، رشد 33 درصدی داشته باشد و به 180 میلیون آیفون در سال 2013 برسد.

اگر این پیش بینی‌ها به حقیقت بدل شوند آنوقت سامسونگ 33 درصد از بازار تلفن هوشمند را تحت کنترل خواهد داشت و سهم اپل به 21 درصد می‌رسد. با این شرایط اگر اپل بخواهد سهم بازار خود را گسترش دهد حتماً نیاز به یک تلفن ارزان‌قیمت دارد یعنی iPhone Mini.

تقریباً هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد که اپل در حال کار روی آیفون مینی است، اما همین موضوع برای آیپد مینی نیز وجود داشت و پیش از نهایی شدن طراحی آیپد مینی، کسی در مورد آن چیزی نمی‌دانست. البته پس از نهایی شدن طراحی و چند ماه پیش از معرفی رسمی آیپد مینی، تقریباً همه جزئیات مربوط به آن به بیرون درز کرد. احتمالاً اگر آیفون مینی نیز در دست ساخت باشد به‌زودی شواهدی از آن بدست خواهد آمد.

در این موضوع نیز شکی نیست که اگر آیفون ارزان‌قیمت روانه بازار شود با استقبال مردم رو‌به‌رو می‌شود و باعث افزایش سهم بازار اپل در بسیاری از کشورها مخصوصا کشورهای پر جمعیتی همچون چین و هند می‌شود و برای اپل میلیاردها دلار سود به همراه خواهد داشت.

نظر شما در این باره چیست؟ اگر آیفون کوچک‌تر و ارزان‌تر عرضه شود آیا شما مایل به خرید آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات