با شارژر خورشیدی واکاواکا، تلفن یا تبلت خود را همجا شارژ کنید

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
همه با شارژرهای خورشیدی کم و بیش آشنا هستیم. انرژی رایگانی که آلودگی زیست محیطی ندارد و تاکنون برای شارژ کردن وسایلی مثل ماشین حساب، گوشی، تبلت و بسیاری از وسایل دیگر به کار رفته است. شارژرهای مختلفی تاکنون طراحی و تولید شده‌اند. یکی از شارژرهای جالب و کوچک واکاواکا است که بنابر ادعای سازنده بازده آن بیش از سایر محصولات بازار می‌باشد. در ادامه مطلب با این شارژر بیشتر آشنا می‌شویم.
تبلیغات

اگر این شارژر کوچک که به اندازه‌ی یک گوشی است را در نور خورشید قرار دهید، می‌تواند گوشی یا تبلت شما را شارژ کند و همچنین روشنایی برای مطالعه به مدت 8 ساعت در اختیارتان قرار دهد. این جمله ادعای سازنده‌ی شارژر کوچک خورشیدی برای واکاواکا پاور است، یکی از پروژه‌های کیک‌استارتر که در جمع‌آوری سرمایه بسیار فراتر از انتظارات پیش رفته است. هدف این بود که 50 هزار دلار سرمایه برای پروژه جمع شود اما هنوز 8 روز به پایان مدت جمع‌آوری باقی مانده بود که رقم 232 هزار دلار سرمایه را پشت سر گذاشت.

واکاواکا قبلاً هم محصولات جالبی تولید کرده است. همین سال گذشته بود که لامپ خورشیدی واکاواکا در کیک‌استارتر معرفی شد و حالا بیش از 50 کشور دنیا از آن استفاده می‌کنند. این لامپ کم‌مصرف از نوع ال‌ای‌دی بود و در هلند طراحی شد، در حال حاضر نیز خط تولید آن در چین مشغول به کار است. کمپانی سازنده آن را بهترین لامپ در سراسر دنیا می‌داند.

واکاواکا پاور نیز تکنولوژی روشنایی مشابهی دارد اما مهم‌ترین ویژگی آن استفاده از شارژر کوچک خورشیدی جدیدی است که بازده بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. واکاواکا پاور یک مجموعه‌ی کوچک و قابل حمل برای تأمین انرژی و روشنایی با استفاده از انرژی خورشید است. شارژر یکی از اجزای این مجموعه‌ی جالب و کاربردی است.

solar2

واکاواکا می‌گوید اگر یک روز کامل این شارژر زیر نور خورشید قرار بگیرد، می‌توان به کمک آن گوشی و تبلت را شارژ کرد، شارژ از حالت باتری خالی گرفته تا زمانی که باتری کاملاً پر شود. واکاواکا مدعی است که حتی بالا بودن عرض جغرافیایی منطقه مثل نیویورک با عرض جغرافیایی 50 درجه نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند و شارژر به خوبی از پس شارژ وسایل بر خواهد آمد.

کمپانی واکاواکا تا جایی که تولید اجازه دهد، می‌خواهد کارهای درست را انجام بدهد. تصمیم این است که اگر سرمایه به رقم 250 هزار دلار برسد، تولید قطعات شارژر کوچک خورشید در منطقه‌ی هایتی انجام می‌شود، ناحیه‌ای که هنوز هم متأثر از زلزله‌ی 3 سال پیش است. بنابر اعلام واکاکا حدود 370 هزار نفر از مردم هایتی همچنان از نعمت روشنایی برخوردار نشده‌اند. به همین دلیل است که واکاواکا تصمیم گرفته به ازای فروش هر وسیله‌ی تولید انرژی‌اش، یک لامپ خورشیدی نیز اهدا کند.

سرمایه‌گذاران نیز اگر بیش از 49 دلار سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند یک پاور واکاواکا به رنگ زرد یا مشکی انتخاب کرده و حدوداً در ما می آن را تحویل بگیرند. این وسیله بسیار پرطرفدار بود و به همین علت وقتی که سرمایه‌گذاری از مرز 100 هزار دلار فراتر رفت، واکاواکا تصمیم گرفت ظرفیت باتری را برای سرمایه‌گذاران 25 درصد بیشتر در نظر بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات