چرا نمی‌توان از طریق ویندوز فون به سرویس نقشه گوگل دسترسی داشت؟

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
اگر صاحب یک تلفن مبتنی بر ویندوز فون 8 باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که دسترسی به سرویس نقشه گوگل (Google Maps) در اینترنت کاوش تلفن شما میسر نیست. اگر با تلفن ویندوز فون خود سعی کنید تا از سرویس نقشه گوگل استفاده کنید، به صفحه اصلی گوگل هدایت خواهید شد، اما دلیل آن چیست؟
تبلیغات

امروز کاربران انجمن وب سایت ورج متوجه شدند که اگر با مرورگر اینترنت کاوش ویندوز فون به سرویس نقشه گوگل وصل شوید به جای نمایش نقشه به صفحه اصلی گوگل ارجاع داده می‌شوید. اگر شما هم ابزار ویندوز فونی دارید به‌راحتی می‌توانید این موضوع را چک کنید تنها کافی است در مرورگر خود وب سایت maps.google.com یا google.com/maps را وارد کنید تا به جای مشاهده نقشه به صفحه اول google.com ارجاع داده شوید.

آیا این هم یک اقدام دیگر در نبرد با مایکروسافت در دنیای موبایل است؟ ممکن است اینطور باشد چون چندی پیش گوگل رسما اعلام کرد که{"status":"error","message":{"خطا در بازگشت اطلاعات":8}} و مایکروسافت نیز از عدم پشتیبانی رسمی کلاینتی یوتیوب گله کرده بود.

این رفتار اصلا تازه نیست و در واقع ابزارهای مبتنی بر ویندوز فون همواره برای دسترسی به سرویس نقشه گوگل با مشکلات کوچک و بزرگ رو‌به‌رو بوده‌اند.

یک منبع آگاه از این موضوع به Mashable گفته است که سرویس نقشه گوگل هیچ وقت پشتیبانی درستی از اینترنت کاوش نداشته است، اما دلیل اصلی آن چیست؟ نقشه گوگل روی موتور WebKit نوشته شده است.

Webkit یک فریم‌ورک متن باز (Open Source) است که توسط اپل توسعه داده می‌شود و در اکثر مرورگرهای وب مانند سافاری و کروم وجود دارد. گوگل نیز از این فریم‌ورک حمایت می‌کند و نرم افزارهای تحت موبایل خود را براساس آن بهینه می‌کند.

پیش تر گوگل رسما اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای تولید اپلیکیشن برای ویندوز فون ندارد، البته بدون شک زمانی که بر تعداد کاربران ویندوز فون افزوده شود، گوگل نیز برای این سیستم‌عامل اپلیکیشن تولید خواهد کرد. اما به هر حال فعلا گوگل اپلیکیشن مربوط به سرویس‌های خود را تنها برای اندروید و iOS ارائه می‌کند.

در نهایت یکی از مهم‌ترین عوامل عدم اجرای نقشه گوگل در اینترنت کاوش ویندوز فون، مربوط به موتور رندر آن است. گوگل تصمیم گرفته تا روی محصولاتی که از WebKit پشتیبانی می‌کنند، تمرکز کند.

خوشبختانه کاربران ویندوز فون امکان استفاده از سرویس‌های جایگزین Google Maps مانند Bing Maps و Nokia Maps را دارند، اما فقط خبری از جیمیل، نقشه گوگل و یوتیوب و دیگر سرویس‌های محبوب این شرکت برای ویندوز فون نیست.

به نظر شما دلیل عدم پشتیبانی گوگل از ویندوز فون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات