نوکیا در حال ساخت جایگزین لومیا 920 با بدنه آلومینیومی سبک و باریک است

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
بزرگ‌ترین ایراداتی که به لومیا 920 وارد می‌شود مربوط به وزن نسبتاً سنگین و ضخامت بالای آن است و حالا به نظر می‌رسد که نوکیا در حال ساخت تلفن جدیدی از خانواده لومیا است که امسال روانه بازار می‌شود و بدنه آن از جنس آلومینیوم سبک و باریک است. در ادامه جزئیات بیشتری در مورد تلفن بعدی نوکیا که با نام رمز Catwalk شناخته می‌شود را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که به بدست وب سایت ورج رسیده، نوکیا حداقل یکی از تلفن‌های رده بالای امسال خود را با بدنه آلومینومی تولید می‌کند تا وزن و ضخامت آن را کاهش دهد. پیش از این بدنه تلفن‌های سری لومیا از پلی‌کربنات ساخته می‌شد که نسبت به آلومینیوم ضخامت و وزن بالاتری دارد. این بدین معنا است که تلفن بعدی لومیا با نام رمز Catwalk به مراتب سبک‌تر و باریک‌تر از لومیا 920 خواهد بود.

امسال نوکیا علاوه بر Catwalk دو تلفن دیگر را نیز به خانواده لومیا اضافه خواهد کرد. تلفن Catwalk از نظر مشخصات فنی و طراحی ظاهری شباهت زیادی به لومیا 920 خواهد داشت و از سیستم‌عامل ویندوز فون 8 بهره خواهد برد.

نوکیا با تولید تلفن‌های آلومینیومی به روزهای قبل از ویندوز فون باز می‌گردد، زمانی که تلفن‌هایی همچون N8 را با بدنه آلومینیومی و سیستم‌عامل سیمبین و رنگ‌ بندی شاد و زنده روانه بازار کرده بود. نوکیا همچنین با این اقدام خود می‌تواند از نظر وزن و ضخامت نیز با تلفن‌های سبک بازار مانند آیفون 5 رقابت کند. موضوعی که با بدنه پلی‌کربنات لومیا 920 امکان‌پذیر نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات