سامسونگ تایید کرد که چند تلفن مجهز به تایزن را امسال وارد بازار می‌کند

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ تأیید کرد که امسال بیش از یک تلفن هوشمند مجهز به سیستم‌عامل تایزن را وارد بازار خواهد کرد. تایزن یک سیستم‌عامل متن باز (Open Source) مبتنی بر لینوکس است که دو شرکت اینتل و سامسونگ در پیش‌برد و توسعه آن کمک می‌کنند. حال به پاسخ این پرسش نزدیک می‌شویم که آیا تصاحب موتورولا توسط گوگل باعث شده تا سامسونگ از اندروید فاصله بگیرد؟
تبلیغات

روز گذشته مقاله‌ای را در زومیت با تیتر «آیا سامسونگ بدون اندروید زنده می‌ماند؟» مطالعه کردید و حالا سامسونگ اعلام کرده که تولید و عرضه تلفن‌های مجهز به سیستم‌عامل تایزن را امسال آغاز می‌کند.

بدون شک تصاحب یک تولیدکننده تلفن هوشمند توسط گوگل باعث می‌شود تا تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر اندروید احساس خطر کنند، سامسونگ نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن در دنیا و البته تولیدکننده پرفروش‌ترین ابزارهای اندرویدی در دنیا، براساس گزارش بلومبرگ امسال تولید تلفن‌های مبتنی بر تایزن را آغاز می‌کند و بر گسترش بیش از پیش این سیستم‌عامل ادامه می‌دهد.

در سال گذشته سامسونگ رسما اعلام کرد که سیستم‌عامل بادا را با تایزن ادغام خواهد کرد و امکانات نرم‌افزاری و سرویس‌های خود را به تایزن اضافه خواهد کرد.

چند روز پیش یک روزنامه ژاپنی نیز گزارش کرده بود که سامسونگ در نمایشگاه MWC امسال تلفن‌های مبتنی بر تایزن را به نمایش خواهد گذاشت و اپراتور معروف ژاپنی، NTT Docomo نیز فروش و توزیع این تلفن‌ها در ژاپن را آغاز خواهد کرد.

هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات سخت‌افزاری یا قیمت تلفن‌های تایزن سامسونگ دردسترس نیست اما تقریباً مطمئن هستیم که امسال شاهد بیش از یک تلفن هوشمند مبتنی بر تایزن خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات