بنا به تخمین‌ها تا کنون 375,000 دستگاه نکسوس 4 به فروش رسیده است

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
انجمن XDA Developers با استفاده از روشی خاص و البته نه چندان دقیقی، تخمین زده که تاکنون چه تعداد نکسوس ۴ به فروش رسیده و ظرفیت تولید ال‌جی به چه میزان است. طبق این بررسی می‌توان به‌طور تقریبی گفت که تاکنون 375,000 دستگاه نکسوس ۴ فروخته شده و بیشترین ظرفیت تولید ماهانه ال‌جی تنها 210,000 دستگاه بوده که به نظر می‌رسد جوابگوی خیل عظیم تقاضای بازار نبوده است.
تبلیغات

موجودی نکسوس ۴ ال‌جی و گوگل تقریباً دائما در فروشگاه گوگل‌پلی ناموجود است. نکسوس چهارم بدون شک در بین علاقه‌مندان اندروید محبوبیت بسیار زیادی دارد ولی سؤال ما این است که محبوبیت این گوشی در مجموع چقدر است؟ انجمن xda-developers تلاش کرده تا با استفاده از شماره سریال دستگاه‌ها متوجه شود که این گوشی‌های هوشمند در کجا و چه زمانی تولید گشته‌اند و بدین طریق به ما نشان دهد که گوگل چه تعداد از این گوشی موبایل را به فروش رسانده است.

شماره سریال هر گوشی تشکیل شده از سه عدد و یک حرف. در این کد، اعداد ماه و سال تولید را نشان می‌دهند و حرفی که پس از آن‌ها نوشته می‌شود بیانگر کشور تولیدکننده است. به‌عنوان مثال 212K به معنای آن است که این دستگاه در ماه دوازدهم سال ۲۰۱۲ در کره تولید شده است. پس از اینها یک عدد سه رقمی نیز قرار می‌گیرد که از آن می‌توان فهمید که گوشی مورد نظر چندمین گوشی تولیدی در آن ماه است.

با استفاده از این سیستم کاربران قادرند که متوجه شوند که به‌طور تقریبی چند گوشی در ماه تولید می‌گردد (70,000 در اکتبر، 90,000 در نوامبر، و 210,000 در دسامبر). همچنین می‌توان متوجه شد که تعداد بسیار زیادی نکسوس ۴ پس از سفارش مشتریان، تولید شده‌اند. یکی از کاربران با توجه به دفترچه راهنمای گوشی خود متوجه شده بود که ال‌جی گوشی وی را سه روز پس از سفارش تولید کرده بوده و پس از یک هفته از کره به کنتاکی ایالات متحده رسیده است.

مشخصا چنین مطالعه‌ای، یک پژوهش دقیق و تحلیلی نیست، ولی همین بررسی XDA نیز اطلاعات تقریبی خوبی درباره میزان فروش نکسوس ۴ توسط گوگل و ال‌جی و همچنین ظرفیت تولید کمپان کره‌ای به ما می‌دهد. بیشترین تولید ال‌جی در یک ماه فقط 210,000 واحد بوده و این در حالی است که موجودی فروشگاه‌ گوگل پلی برای این دستگاه خالی است و تمام موجودی آن‌ها به فروش رفته است. به نظر نمی‌رسد ال‌جی بتواند در آینده نزدیک جوابگوی خیل عظیم تقاضا باشد، مگر آن که به شکل چشمگیری تولید خود را به ناگاه افزایش دهد که همین موضوع نیز امری بعید و زمان‌بر است.

احتمالاً یکی از مهم‌ترین دلایلی که هنوز نکسوس 4 وارد بسیاری از بازارهای جهانی از جمله کشور خودمان نشده است هم همین ظرفیت محدود تولید ال‌جی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات