آیا نوکیا تجارت موبایل خود را به مایکروسافت و هواوی می‌فروشد؟

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد بالاخره نوکیا با تلفن هوشمند لومیا 920 توانست خود را قدری از بحران دور کند و نظر برخی از مشتریان را به سمت محصول خود جلب نماید. اما به اعتقاد موسس Keepskor و نویسنده فوربس، تلاش‌های اخیر نوکیا آنقدر تاثیر کمی داشته‌اند که مشکلات مالی این شرکت در سال 2013 نیز به قوت خود باقی خواهند ماند و به همین دلیل امسال احتمالا شاهد یک قرارداد بسیار بزرگ در صنعت موبایل خواهیم بود و طی آن نوکیا بخش موبایل خود را به فروش خواهد رساند. شما چقدر با این پیش‌بینی موافق یا مخالفید؟
تبلیغات

به اعتقاد Keeskor و Forbes، نوکیا امسال نیز از بحران خارج نخواهد شد و به همین دلیل مجبور به فروش تجارت موبایل خود می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از تحلیل‌گران دیگر بازار نیز اعتقاد دارند که امسال نوکیا بخش تلفن هوشمند خود را خواهد فروخت تا بر روی ارائه سرویس‌های نرم افزاری تمرکز کند.

تریستان لویس از فوربس می‌گوید:

شُک بزرگ سال 2013 جدا شدن بخش موبایل نوکیا از این شرکت است، نوکیا بخش موبایل خود به همراه زیرساخت‌های مربوط به آن را به شرکت هواوی خواهد فروخت تا برروی نرم‌افزار و سرویس‌های خود متمرکز شود. از آنجایی که نوکیا برروی ویندوز فون 8 قمار بزرگی نموده و نتوانسته آنطور که باید و شاید سهم بازار کسب کند، شاهد رقابت مایکروسافت و هواوی برای تصرف بخش موبایل نوکیا خواهیم بود، در همین راستا مایکروسافت بخش تلفن هوشمند نوکیا را تصاحب خواهد کرد و هواوی نیز باقی فناوری‌های مخابراتی نوکیا را از خود می‌کند.

نوکیا 6 فصل پشت سر هم را با ضرر طی نموده و برای خروج از بحران تنها به یک معجزه نیاز دارد. پیش از این در سال 2011 شاهد شایعاتی مبنی بر مذاکره نوکیا با مایکروسافت برای فروش تجارت موبایل خود به غول نرم‌افزاری دنیا بودیم که  البته کمی بعد توسط دو شرکت تکذیب شد.

نظر شما در رابطه با این تفکر چیست؟ آیا نوکیا تجارت موبایل خود را به شرکت‌های مایکروسافت و هواوی می‌فروشد؟ یا سری جدید لومیا امسال فروش اعجاب انگیزی را تجربه خواهند کرد و نوکیا را به یکباره نجات خواهند داد؟ آینده نوکیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات