سامسونگ ظرافت و زیبایی را به لپ‌تاپ‌های لمسی ویندوز ۸ سری ۷ می‌آورد

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ هفته آینده در نمایشگاه CES 2013 از دو لپ‌تاپ لمسی جدید مبتنی بر ویندوز 8 رونمایی خواهد کرد. Series 7 Ultra PC با اندازه 13.3 اینچ و پردازنده اینتل و لپ تاپ قدرتمندتر Series 7 Chronos با ابعاد 15.6 اینچ و پردازنده اینتل و گرافیک قدرتمند، هر دو محصولاتی سبک و باریک هستند که طراحی ظریف و زیبایی دارند. در ادامه با جزئیات بیشتر آشنا خواهید شد.
تبلیغات

وقتی سیستم‌عامل جدید مایکروسافت در ماه اکتبر رونمایی شد، سامسونگ مدل‌های متنوعی از محصولات مبتنی بر ویندوز 8 را معرفی کرد، اما تنها لپ‌تاپ لمسی این کمپانی همان اولترابوک سری 5 بود. حالا سامسونگ قصد دارد تا دایره لپ‌تاپ‌های لمسی خود را با Series 7 Chronos و Series 7 Ultra PC گسترده‌تر کند.

زیبایی سری 7 اولترا مثال‌زدنی است. یک اولترابوک واقعی با نمایشگر لمسی 13.3 اینچ با رزولوشن Full HD که بدنه فلزی آن به این نوت‌بوک ظاهری دلربا می‌دهد. شاید بتوان شباهت‌هایی بین این لپ‌تاپ و Zenbook ایسوس را مشاهده کرد. سری 7 اولترا باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ لمسی موجود نیست (این عنوان همچنان به Aspire S7 تعلق دارد)، ولی با ضخامت 0.74 اینچ (حدودا 1.9 سانتی‌متر) و وزن 3.6 پوند (تقریباً 1.6 کیلوگرم) بی‌شک یکی از ظریف‌ترین، سبک‌ترین و زیباترین لپ‌تاپ‌های لمسی بازار خواهد بود. اگر صفحه لمسی برای شما اهمیت نداشته باشد، نسخه سبک‌تر و باریک‌تر این اولترابوک نیز موجود است.

مثل بیشتر اولترابوک‌ها، اولترای سری 7 نیز به جای دیسک سخت از SSD استفاده می‌کند و گزینه‌های مختلفی تا 256 گیگابایت را ارائه می‌دهد. پردازنده این دستگاه یک اینتل Core i5 یا i7 است و مجهز به یک پردازنده گرافیکی AMD HD8570M است. این دستگاه سه پورت USB دارد، ولی فقط یکی از آن‌ها USB 3.0 است. حافظه رم این دستگاه در مدل‌های مختلف متغیر است و تا مدل 16 گیگابایتی آن وجود دارد. عمر باتری آن نیز 8 ساعت است.

سری 7 اولترا به همراه اتصال 4G LTE عرضه می‌گردد که البته منجر به آن می‌شود تا علاوه بر هزینه دستگاه، ماهیانه مبلغی را به ارائه دهنده سرویس مخابراتی نیز بپردازید.

مدل کرونوس برادر بزرگتر سری 7 است. این دستگاه مجهز به یک نمایشگر 15.6 اینچ Full HD است و حدودا 5.18 پوند (2.35 کیلوگرم) وزن دارد. این لپ‌تاپ نیز همچون مدل قبلی طراحی متالیک و دلربایی دارد. البته سخت‌افزار داخلی آن کمی متفاوت است. یک دیسک سخت که تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی. پردازنده Core i7، گرافیک AMD Radeon HD 8870M با 2 گیگابایت حافظه گرافیکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزاری این دستگاه هستند.

همچنین یک فناوری جدید به نام RAMaccelerator در این دستگاه به کار گرفته شده که گفته می‌شود سرعت مرور در سیستم‌عامل و اجرای برنامه‌ها را تا 150٪ افزایش می‌دهد. عمر باتری این دستگاه 11 ساعت اعلام شده است.

سامسونگ دستگاه‌های ویندوز 8 جدید خود را هفته آینده در نمایشگاه CES به نمایش خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات