آیا لنوو به دنبال خرید RIM است؟

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
بنا به صحبت‌های اخیر مدیر امور مالی لنوو و البته صحبت‌هایی که مدیر عامل ریم درباره فروش بخش سخت‌افزاری این کمپانی کانادایی کرده، می‌توان نتیجه گرفت که احتمال این وجود دارد که لنوو، که هم‌اکنون به بزرگ‌ترین تولید کننده PC جهان تبدیل شده، به‌دنبال خرید ریم باشد. در ادامه با جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

درحالی‌که کمتر از یک هفته به معرفی سیستم‌عامل بلک‌بری 10 و گوشی‌های بلک‌بری Z10 و X10 از سوی کمپانی ریم باقی مانده، ممکن است این کمپانی به هدفی برای لنوو تبدیل شود. وونگ وای مینگ، مدیر امور مالی شرکت چینی لنوو گفته است که این کمپانی مذاکراتی را با نمایندگان کمپانی کانادایی ریم برای همکاری‌های استراتژیک در زمینه‌های مختلف داشته است. وی این سخنان را در گردهمایی اقتصاد جهانی در شهر داووس سوئیس به زبان آورد.

بااین‌حال یکی از سخنگویان لنوو گفت که وونگ فقط به خبرنگاری که سوالی را درباره استراتژی‌های خارج از کشور لنوو پرسیده بود پاسخ داده است. ریم اخیراً در صنعت گوشی‌های هوشمند توانسته توجه عموم را به خود جلب کند. تصاویر فاش شده از گوشی Z10 این کمپانی نشان می‌دهد که بلک بری می‌خواهد با بزرگانی چون آیفون 5 رقابت کند. مدیر عامل ریم، توزستن هاینز با وجود آن که اخیراً نشانه‌هایی افزایش نرخ سهام این کمپانی مشاهده شده، اعلام کرده که قصد دارد بخش سخت‌افزار ریم را به فروش برساند و روی نرم‌افزار تمرکز کند.

وی همچنین در آغاز هفته گذشته اعلام کرد که آمادگی همکاری استراتژیک با سایر کمپانی‌ها را حتی پس از 30 ژانویه که بلک‌بری 10 معرفی می‌شود، را نیز دارد. اگر هرگونه قراردادی برای تصاحب کل شرکت در میان باشد احتمالاً شاهد اختلافاتی در داخل کانادا خواهیم بود، چراکه نخست وزیر این کشور در سخنانش به ریم لقب «جواهر ملی» را داده و کریستسن پارادیس، وزیر صنعت کانادا گفته که حتی اگر قرار باشد این کمپانی به فروش برسد پیش از اتخاذ هر تصمیمی این موضوع باید به‌طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. اگر قرار باشد که لنوو ریم را خریداری کند باید این موضوع توسط ایالات متحده آمریکا نیز مورد بررسی قرار گیرد، چراکه برخی آژانس‌های دولتی ایالات متحده هنوز بر امنیت گوشی‌های بلک‌بری تکیه دارند.

حداقل یک تحلیل‌گر وجود دارد که معتقد است کل قضیه لنوو-ریم جدی نبوده و چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. اد اسنایدر، تحلیلگر Charter Equity می‌گوید: «اگر کسی قصد جدی برای خرید یک کمپانی داشته باشد، نمی‌رود همه جا درباره آن صحبت کند... به نظر من کل این قضیه بیشتر برای جلب توجه عموم است تا یک تصمیم جدی برای تصاحب ریم!»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات