Vine: اپلیکیشن جدید اشتراک‌گذاری ویدئو توئیتر

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
توئیتر از سرویس جدید اشتراک‌گذاری ویدئو به نام Vine رونمایی کرده است. اما به نظر می‌رسد این سرویس در ابتدای کار با مشکلات امنیتی مهمی مواجه شده است. در ادامه با جزئیات این خبر همراه ما باشید.
تبلیغات

اپلیکیشن جدید اشتراک‌گذاری ویدئو توئیتر امروز رسما در دسترس کاربران قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد در ابتدای کار این اپلیکیشن مشکلات بزرگ امنیتی داشته است.

Vine یک اپلیکیشن موبایل است که فعلا فقط برای iOS ارائه شده و کاربران از طریق آن می‌توانند ویدئوهای خود را در توئیتر به اشتراک بگذارند. می‌توانید این اپلیکیشن را از اپ استور دانلود نمایید.

کیث وموند، یکی از کاربرانی که از Vine استفاده نموده، به وب‌سایت AllThingsD مراجعه نموده و مدعی شده که سهوا وارد حساب یک کاربر دیگر به نام پترسن شده است. در واقع وی می‌توانسته به جای فردی که وارد حساب او شده بوده، یک ویدئو را پست نماید. همچنین کاربران دیگری نیز گزارش داده‌اند که افراد دیگری از طرف آنها ویدئوهایی را پست نموده‌اند.

اما اینها مشکل اصلی نیستند. وموند قادر بوده تا از داخل منوی تنظیمات، اطلاعات خصوصی پترسن از جمله شماره تلفن و آدرس ایمیل وی را مشاهده کند. اگر این اتفاق در مقیاس وسیعی اتفاق بیافتد نقض آشکار حریم خصوصی و یک شکست بزرگ برای توئیتر خواهد بود.

vine-for-twitter-mid

هنوز معلوم نیست چند نفر تا کنون با این مشکل مواجه شده‌اند و به گفته وموند وی در نهایت پس از خروج از حساب پترسن و اجرای دوباره اپلیکیشن توانسته وارد حساب کاربری خود شود.

اگر متوجه شده باشید هم‌اکنون این اپلیکیشن امکان اشتراک‌گذاری ویدئو در فیس‌بوک و توئیتر از طریق آن را غیرفعال نموده و بسیاری کاربران گزارش کرده‌اند که دیگر نمی‌توانند از طریق حساب توئیتر وارد حساب Vine شوند.

سخنگوی توئیتر اعلام نموده که تیمی در حال کار بر روی این مشکل هستند تا هر چه سریع‌تر آن را مرتفع سازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات