گوگل در حال ایجاد نوع جدیدی از شبکه بی‌سیم است

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا با استناد به پرونده‌های FCC مدعی شده که گوگل در حال اجرای پروژه‌ای برای ساخت شبکه دیتای مخصوص خود است. این روزنامه می‌گوید که هم‌اکنون در مانتن ویو انجام آزمایشات این پروژه در مقیاسی کوچک آغاز شده است. در ادامه با جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اخیرا در فضای اینترنت شایعات زیادی درباره این که گوگل به دنبال ساخت شبکه LTE خود می‌باشد، پراکنده شده است. حالا وال استریت ژورنال مدعی شده که این غول دنیای جستجو به طور مخفیانه در حال ایجاد نوع جدیدی از شبکه دیتا است.

گزارش وال استریت ژورنال بر اساس پرونده‌های FCC و درخواست‌هایی که استیون کراولی در این سازمان ثبت نموده، این ادعا را مطرح کرده است. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد سیستم جدیدی را در محوطه اطراف مقر خود در مانتن ویو آزمایش کند. سیستمی که از 50 ایستگاه و 200 دستگاه کاربری (احتمالا تلفن اندرویدی) تشکیل شده است. وکلای گوگل در این باره گفته‌اند: «این اطلاعات محرمانه می‌توانند بازار به شدت رقابتی کنونی در دنیای الکترونیک را تحت‌الشعاع خود قرار دهند».

به نظر می‌رسد فناوری جدید گوگل بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. این شبکه به شکل عجیبی فقط دستگاه‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد که به گستره فرکانسی 2524 تا 2625 مگاهرتز دسترسی داشته باشند. این بازه فرکانسی یک بازه غیراستاندارد در بخش مخابرات شبکه موبایل است. در واقع کمپانی شبکه Clearwire از این بازه فرکانسی استفاده می‌کند و مالکیت آن را دارد.

ما معتقدیم که گوگل حداقل در کوتاه‌مدت به دنبال آن نیست که وارد رقابت با کمپانی‌های مخابراتی شریک خود شود. این نوع پروژه ‌های تحقیقاتی در گوگل زیاد اتفاق می‌افتند که معمولا اهدافی بلندمدت دارند. این پروژه می‌تواند برای مصارفی خاص در محصولاتی که شاید در آینده معرفی می‌شوند و یا برای استفاده در یک سرویس ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

گوگل در مانتن ویو کارهای عجیب و غریب زیادی انجام می‌دهد. مسلما این هم یکی از همان موارد است. اما مساله این است که آیا این پروژه ارزش پیگیری و سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؟ با تمام این اوصاف بنا به سابقه گوگل می‌توان حدس زد که اگر این موضوع جدی باشد باید منتظر اتفاقات هیجان‌انگیزی در آینده نه چندان دور باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات