آیا سامسونگ در نخستین خروجی از بزرگراه اندروید خارج می‌شود؟

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
چند سالی است که سامسونگ به خوبی از سیستم‌عامل اندروید گوگل استفاده کرده، آن را در تجهیزات خود بکار گرفته و بیش از پیش بر محبوبت تولیداتش افزوده است. گرچه اندروید در حال حاضر بهترین گزینه برای سامسونگ به حساب می‌آید، اما به نظر می‌رسد چشم‌بادامی‌ها فکر دیگری برای آینده دارند و این دوران طلایی رو به افول گذاشته است. اندروید توانسته تاکنون کارایی و کارکرد خوبی از خود نشان دهد و میزبانی عالی برای کارکردهای مورد نظر باشد و در عین حال آزادی عمل لازم را به کاربران خود ارائه کند، اما این پایان داستان نیست!
تبلیغات

به نظر می‌رسد سامسونگ در حال تلاش برای دستیابی به مالکیت تمام عیار بر گجت‌هایش - هم از نظر سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری - است. گرچه امروزه گجتی‌هایی نظیر گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ ترکیبی ایدئال از تمهیدات فنی کره‌ای‌ و تجربه‌ی اندروید گوگل به شمار می‌رود؛ و توانسته به خوبی مخاطبان خود را راضی نگه دارد. اما در آینده آن‌ها می‌خواهند دو طرف این معادله را با نام سامسونگ پر کنند!

برای رسیدن به این نتیجه مطلوب آن‌ها باید به فکر تهیه و تدراک سیستم عاملی تازه برای تولیدات خود باشند؛ سیستمی که کنترل بیشتری روی محصول نهایی را ارائه کند. تایزن (Tizen) برای نمونه می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد. در همین راستا بلومبرگ بیزینس‌ویک (Bloomberg Businessweek) در گزارشی تأکید کرد که سامسونگ در حال آماده‌سازی تجهیزات تازه‌ای است که مجهز به این سیستم عامل خواهند بود و در سال جاری میلادی روانه بازار مصرف خواهند شد. از سویی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ می‌کوشد در سال 2013 چند گوشی تایزنی ارائه کند.

چنین دستگاه‌هایی تنها در بازار منطقه به کار خواهند آمد، درست مانند سیستم عامل بادا (Bada) که نتوانست بازار جهانی را تحت تأثیر قرار دهد. البته اگر آن‌ها در بازارهای شرق دور موفقیت قابل تاملی کسب کنند، به احتمال زیاد به‌دنبال حضور تایزن در سایر مناطق جهان نیز خواهند بود.

در آخر باید اضافه کرد سامسونگ کم و بیش در حال فاصله گرفتن از اندروید است و به احتمال زیاد جا پای آمازون خواهند گذاشت. هر چند که برای کسب توفیق در این پروژه نیازمند ارائه‌ی زیرساختی بهتر از اندروید هستند، سیستم عاملی که بتواند نظر مساعد منتقدین و کاربران را جلب کرده و از اندروید سبزقبا قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری داشته باشد.

از این گذشته آن‌ها نباید از تولید محتوا، برنامه‌های کاربردی و یک بازار (مارکت) مستحکم غافل شوند، چراکه گوشی بدون برنامه و محتوای متنوع چیزی بیش از گوشت‌کوبی مدرن نخواهد بود! آیا سامسونگ می‌تواند در این راه پر نشیب و فراز به موفقیت برسد، یا اینکه به ناچار همین روند فعلی را حفظ خواهد کرد؟ نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات