فناوری شگفت انگیز فوجیتسو: انتقال فایل‌ها از کامپیوتر به تلفن هوشمند به کمک فیلم برداری با دوربین

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
فناوری جدید فوجیتسو می‌تواند شکل و شمایل اشتراک‌گذاری فایل‌ها را تغییر دهد. در این فناوری برای آنکه بتوانید فایل‌های مورد نظر خود را از کامپیوتر شخصی‌تان به گوشی هوشمند خود منتقل کنید کافی است فایل‌ها را انتخاب کرده و با دوربین گوشی از آن فیلمبرداری نمایید!
تبلیغات

بیشتر تلاش‌ها در جهت ساده‌سازی عمل انتقال داده‌ها به صورت مستقیم بین دو دستگاه از طریق دوربین گوشی‌ها چندان مناسب نبوده‌اند. به عنوان نمونه Photobeamer اسکالادو و vscreens سونی مبتنی بر کدهای QR می‌باشند و کاربرد آنها فراتر از اشتراک‌گذاری تصویر یا متن‌های کوتاه نیست.

Fujitsu

اما آزمایشگاه‌های فوجیتسو به دنبال سازوکاری اصولی‌تر و کاربردی‌تر هستند. در تکنیک جدید آنها جزئیات شبکه در الگوهای ساده ای بر روی نمایشگر PC به صورت نامرئی نقش می‌بندد. کافی است گوشی هوشمند خود را در حالت ضبط ویدئو قرار دهید و از نمایشگر دستگاهی که قرار است اطلاعات را از آن برداشت کنید، فیلم بگیرید! فرقی هم نمی‌کند که گوشی‌تان با چه فرمتی فیلمبرداری می‌کند.

این ترفند نه تنها کدها را از تصویر خارج می‌کند، بلکه امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها با کلیه اعضای گروه را ساده‌تر می‌سازد.تصور کنید که می‌خواهید یادداشتی را در یک جلسه مهم با سایر اعضا به اشتراک بگذارید. به راحتی می‌توانید از طریق نمایشگر کنفرانس این کار را انجام دهید. فوجیتسو به دنبال آن است که این فناوری را در سال مالی 2014 وارد دنیای واقعی نماید. تکنولوژی که می‌تواند تجربه اشتراک‌گذاری فایل‌ها را بسیار ساده‌تر و دلچسب‌تر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات