آتاری برای حفظ برند افسانه‌ای خود دست به دامان قانون حمایت در برابر ورشکستگی می‌شود

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
نام آتاری با خاطرات بسیاری از ما دهه شصتی‌ها گره خورده است. خاطراتی از یک کنسول‌ بازی عالی که در آن زمان سرگرمی شماره یک ما بود و مشکل شکستن جوی‌استیک‌هایش هم دغدغه اصلی‌مان! نام آتاری با نام استیو جابز فقید نیز گره خورده است. وی بخش مهمی از زندگی حرفه‌ای خود را در این کمپانی گذراند. حال این برند افسانه‌ای برای نجات خود دست به دامان فصل 11 قانون شده که در واقع چتری حمایتی را دربرابر ورشکستگی آن ایجاد می‌کند. آتاری قصد دارد تا با سیاست‌های تازه و تمرکز بر بخش دیجیتال و پلتفرم‌های موبایل به بازار تکنولوژی بازگردد.
تبلیغات

بنا به گزارشی که در لس آنجلس تایمز به چاپ رسیده، تیم رهبری کمپانی آتاری به‌دنبال آن است که از فصل 11 قانون حمایت دربرابر ورشکستگی استفاده کند تا این کمپانی را از شرکت فرانسوی Atari SA (یا infogamers اسبق که کمپانی مادر آتاری محسوب می‌گردد) مستقل کند. یک منبع آگاه ناشناس گفته است که تصمیم بر آن است که کمپانی آتاری به یک کمپانی تازه در حوزه دیجیتال و پلتفرم‌های موبایل توسعه یابد. به گفته جیم ویلسون، مدیر عامل، فعالیت‌های این کمپانی در این حوزه هم‌اکنون حدودا 17 درصد درآمد کل آتاری را تشکیل می‌دهد.

این گزارش اشاره می‌کند که اخیراً به خاطر موفقیت عناوینی چون «برترین‌های آتاری» در حوزه موبایل فرصت‌های بیشتری ایجاد شده‌ و این کمپانی چندین پیشنهاد خیلی خوب برای تأمین هزینه 5.25 میلیونی خود برای ادامه عملیاتش در این حوزه را دریافت کرده است. اگر تلاش‌های این کمپانی برای استفاده از چتر قانونی فصل 11 قانون موفقیت‌آمیز باشد و آتاری یک مشتری جدید بیابد، فارغ از بدهی قابل توجهی که به شرکت مدیریت مالی BluBay دارد، احتمالاً می‌تواند دوباره به یک کمپانی بزرگ بدل گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات