کیم داتکام سرویس اشتراک‌گذاری فایل Mega را برای استفاده عموم ارائه نمود

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته دولت ایالات متحده تصمیم گرفت تا تمام وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری غیرقانونی فایل را برای همیشه تعطیل کند. یکی از مهم‌ترین این وب‌سایت‌ها MegaUpload متعلق به کیم داتکام بود. وی پس از آن اتفاق اعتراضات شدیدی را نشان داد و در نهایت تصمیم گرفت به کشور نیوزیلند برود و در آنجا سرویس جدیدی به نام Mega را راه‌اندازی کند. این سرویس تا کنون به طور آزمایشی برای کاربرانی خاص در دسترس بود ولی امروز داتکام اعلام کرد که مگا برای استفاده عموم آماده شده است.
تبلیغات

بالاخره کیم داتکام سایت اشتراک‌گذاری فایل Mega را برای استفاده عموم ارائه کرد. وی این خبر را امروز طی توئیتی اعلام نمود:

As of this minute one year ago #Megaupload was destroyed by the US Government. Welcome to Mega.co.nz— Kim Dotcom (@KimDotcom) ژانویه 19, 2013

Mega در واقع جایگزینی برای سرویس MegaUpload است که سال گذشته توسط دولت ایالات متحده بسته شد. سرویس جدید امکان دسترسی از طریق موبایل، پیغام‌رسانی سریع و پردازش کلمات را دارد (چیزی شبیه به دراپ‌باکس) و در کنار آنها از قابلیت میزبانی و خدمات ایمیل و نام دامنه نیز پشتیبانی می‌کند.

کاربران معمولی می‌توانند به صورت رایگان از 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده نمایند، در حالی که کاربران Premium می‌توانند گزینه‌های 500 گیگابایتی، 2 ترابایتی و 4 ترابایتی را انتخاب نمایند که به ترتیب مبلغ 13.29، 26.59 و 39.90 دلار در ماه برایشان آب می‌خورد.

ترافیک این سایت در حال حاضر به شکل عجیب و غریبی بالا رفته است. داتکام کمتر از یک ساعت پس از انتشار خبر، اعلام کرد که در هر دقیقه هزاران نفر در سایت ثبت نام می‌کنند:

Site is extremely busy. Currently thousands of user registrations PER MINUTE.— Kim Dotcom (@KimDotcom) ژانویه 19, 2013

دو ساعت بعد وی توئیت کرد که ظرفیت سرور سایت با 25000 ثبت نام در حداکثر بار خود می‌باشد.

اگر شما هم تمایل دارید تا از این سرویس استفاده نمایید می‌توانید از این آدرس برای این کار اقدام کنید (به خاطر ترافیک سنگین، ممکن است مجبور شوید چندین بار شانس خود را امتحان کنید).

آیا شما با برچیدن وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری فایل چون MegaUpload و... موافق بودید؟ آیا از این سرویس جدید استفاده می کنید؟ نظر خود را با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات