آیا نسل بعدی آیفون در رنگ‌بندی و ابعاد متنوع ارائه خواهد شد؟

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
بررسی دو تحلیلگر از دو کمپانی معتبر تحلیل بازار نشان می‌دهد که اپل در مدل بعدی آیفون خود، همچون آیپاد تاچ جدید از رنگ‌بندی متنوعی بهره خواهد برد. همچنین یکی از این تحلیلگران، برایان وایت، معتقد است که امکان ارائه مدل بعدی در چند سایز مختلف نیز وجود دارد.
تبلیغات

ماه گذشته گزارشی از پیتر میزک، تحلیلگر بازار تکنولوژی حاکی از آن بود که نسل بعدی آیفون در اواسط سال ۲۰۱۳ و در ۶ تا ۸ رنگ متنوع عرضه خواهد شد. حال برایان وایت، تحلیلگر Topeka Capital Markets نیز چنین ادعایی را تأیید کرده و حتی اعلام کرده که ممکن است اپل دستگاه خود را در چند سایز مختلف ارائه کند.

وی در گزارش خود می‌گوید:

بررسی‌های ما نشان می‌دهند که آیفون بعدی (که احتمالاً آیفون 5S نام خواهد گرفت) برای مشتریان حق انتخاب بیشتری را قائل خواهد شد. این تنوع هم شامل رنگ‌بندی و هم ابعاد دستگاه می‌گردد. ما معتقدیم آیفون نسل بعد در ماه می یا ژوئن ارائه خواهد شد، چراکه تولید آن از ماه مارس یا آوریل آغاز می‌گردد.

وایت معتقد است که افزودن گزینه‌های متنوع رنگی برای آیپاد تاچ که در اواخر سال گذشته صورت پذیرفت، در واقع یک آزمایش برای اپل بود تا بتواند واکنش بازار را محک بزند و حالا قصد دارد ویژگی‌های ظاهری مشابهی را روی آیفون و در نهایت روی آیپد بیاورد.

colorful-iphone-mid

وایت در مورد ابعاد نمایشگر معتقد است که ممکن است اپل بخواهد برای اولین بار مدلی را در چند سایز نمایشگر برای مشتریان با سلایق مختلف ارائه کند. وی در این باره می‌گوید:

با وجود آن که اپل هم‌اکنون آیفون ۵ را با اندازه نمایشگر ۴ اینچ و آیفون 4S و آیفون 4 را با ابعاد ۳.۵ اینچ ارائه می‌دهد، اما هیچ‌گاه یک مدل در اندازه‌های مختلف نداشته است. ما معتقدیم که این موضوع نیز با ارائه آیفون بعدی تغییر خواهد کرد و شاهد آیفون 5S در ابعاد مختلف خواهیم بود. بدین ترتیب اپل می‌تواند با ارائه مدل‌های کوچکتر در بازار چین و بازارهای رو به رشد هند شانس بیشتری داشته باشد و در عین حال از مدل‌های بزرگ‌تر از ۴ اینچ نیز رونمایی کند.

البته موضوع ابعاد بزرگ‌تر نمایشگر کمی دور از ذهن است، چراکه اپل به‌تازگی در نسخه اخیر خود تابوشکنی کرده و سایز نمایشگر را تغییر داده است.

اگر اپل بخواهد بازهم در سایز گوشی خود تغییری ایجاد کند، همان بحث‌هایی که پیش از ارائه آیفون ۵ مطرح بودند دوباره به وجود می‌آیند. مشکلاتی درباره رزولوشن تصویر و بهینه شدن برنامه‌ها و غیره که می‌تواند برای اپل دردسرساز باشد.

در مورد آیفون ۵ راه‌حل اپل این بود که تعداد پیکسل‌ها را تنها در راستای افقی افزایش داد که امکان بهره‌گیری از نمایشگر بزرگتر و در عین حال سازگاری کامل با اپلیکیشن‌های طراحی شده برای مدل‌های کوچکتر قبلی را فراهم می‌نمود. باور این که اپل دوباره خود را در چنین دردسری بیندازد و برای داشتن ابعاد بزرگ‌تر، تعداد پیکسل‌ها را این بار در راستای طول و عرض افزایش دهد، کمی دشوار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات