4 کاربرد هوشمندانه برای زبانه جدید در مرورگر گوگل کروم

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
مطالعه 4 دقیقه
اگر زبانه‌ای تازه در مرورگر گوگل کروم باز کنید، به‌طور پیش‌فرض با مجموعه‌ای از صفحات پربازدید یا فهرستی از افزونه‌های کاربردی که پیش‌تر نصب شده مواجه خواهید شد. در این مقاله می‌کوشیم شما را با 4 کاربرد هوشمندانه‌ی این صفحه آشنا کنیم. پس با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بسیاری از کاربران مرورگر اینترنتی کروم صفحه دسترسی سریع یا Speed Dial را که با باز کردن زبانه‌ای جدید دردسترس کاربر قرار می‌گیرد بسیار دوست دارند. بعضی هم تنها به نوشتن نشانی اینترنتی سایت‌های مورد نظر اکتفا کرده و از کلیدهای میانبر صفحه‌کلید بهره می‌برند. اگر شما هم جزو همین دو دسته کاربرانی هستید که از زبانه‌ی آغازین کروم به شکل هوشمندانه بهره نمی‌برند، یکی از این چهار‌ترفند حتماً به کام‌تان خوش خواهد آمد.

ایده‌ی نخست: نمایش ساعت جاری و وضعیت آب‌و‌هوا

chrome-new-tab-page-currently

پس از نصب افزونه‌ی Currently که قبلا در زومیت به معرفی آن پرداختیم، این برنامه‌ی اضافی جایگزین صفحه مربوط به زبانه‌ی جدید کروم می‌شود و محتوای آن را با ابزارک مربوط به یک ساعت بزرگ و پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی جایگزین می‌کند. طراحی این افزونه بسیار ساده است و صفحه‌نمایش را به دو بخش افقی تقسیم می‌کند. نیمه‌ی اول نشانگر زمان جاری سیستم به صورت یک ساعت آنالوگ زیبا در کنار تاریخ روز است. درحالی‌که در نیمه‌ی دوم با گزارش آب و هوای فعلی و پیش بینی 4 روز آتی آن رو‌به‌رو هستیم.

پس از نصب این افزونه کاربر قادر است تا آن را با توجه به نیاز و علاقه خود تنظیم کند. هر دو بخش‌ اصلی و زمینه‌ی کار دارای دو جفت حالت جایگزین با رنگ‌بندی‌های روشن یا تیره هستند. سادگی مهم‌ترین رکن این افزونه است که توانسته با استفاده از حداقل منابع سیستمی‌ به نتیجه‌ای مطلوب دست پیدا کند. افزونه‌ی Currently دمای فعلی هوا را با مقیاس سانتی‌گراد و فارنهایت نمایش می‌دهد. برای تنظیم این مورد باید سری به صفحه تنظیمات بزنید.

دسترسی به صفحات علامت‌گذاری شده، زبانه‌های اخیر و قابلیت یادداشت‌برداری

chrome-new-tab-page-incredible-startpage

افزونه‌ی Incredible Startpage یکی دیگر از برنامه‌هایی است که جایگزین زبانه‌ی تازه‌ی گوگل کروم می‌شود، بر خلاف افزونه پیشین که تنها ساعت، تاریخ و آب‌و‌هوا را به کاربر نشان می‌داد، این یکی دسترسی به صفحات علامت‌گذاری شده (Bookmark) و زبانه‌هایی که اخیراً بسته شده را فراهم کرده و یک دفترچه یادداشت کاربردی را به کاربر ارزانی می‌دارد.

جالب اینکه افزونه‌ی Incredible Startpage حتی قادر است تا فهرستی از افزونه‌های نصب شده از وب‌استور گوگل را نیز به کاربر نشان دهد. اگر قالب و تم ظاهری آن را دوست ندارید، بهتر است به بخش تنظیمات سری بزنید. در این بخش می‌توانید عکس زمینه‌ی زبانه‌ی جدید را عوض کرده و یکی از تصاویر موجود در سرویس فلیکر را برگزینید.

یکی از جنبه‌های دوست داشتنی این افزونه وجود قابلیت یادداشت برداری آن است، که به کمک آن می‌توانید هرچه که دل تنگ‌تان می‌خواهد را نوشته و همه‌ی آن‌ها را با سرویس گوگل خود همگامسازی کنید. البته توجه داشته باشید که برای عملیات همگامسازی از حساب گوگلی استفاده می‌شود که پیش‌تر با آن اقدام به نصب این افزونه کرده‌اید.

دسترسی به توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، جیمیل و دیگر فیدهای خروجی

chrome-new-tab-page-incredible-feed

اگر هیچ یک از دو مورد بالا نظر شما را جلب نکرد، مطمئناً این مورد بدردتان می‌خورد. افزونه‌ی New Tab Feeder، برنامه‌ای اضافی برای مرورگر کروم است که در حال حاضر فاز آزمایشی خود را می‌گذراند. به کمک این افزونه می‌توانید زبانه‌ی جدید کاملاً شخصی‌سازی شده‌ای را تدارک ببینید که حاوی اطلاعات کامل مورد نیاز شما به صورت مجتمع در یک جا است. تازه‌کارها می‌توانند عکس زیبایی را در زمینه‌ی کار قراردهند یا از تصاویر موجود در حساب اینستاگرام خویش بهره ببرند.

همچنین، می‌توانید فیدهای مربوط به حساب توئیتر و فیسبوک خود را در آن بگنجانید یا به نامه‌های پست الکترونیکی جیمیل خود دسترسی پیدا کنید. حتی می‌توانید فیدهای فعال (Live Feel) خبرگزاری‌های مختلف را در پایین صفحه لحاظ کنید. یکی از نقاط مثبت این افزونه آن است که در صورت تمایل به استفاده از صفحه دسترسی سریع، می‌توانید آن را در کنار تمام این مزیت‌ها داشته باشید یا حتی تصاویر بند‌انگشتی صفحه دسترسی سریع (Speed Dial) را شخصی‌سازی کنید.

برای آشنایی بیشتر با جنبه‌های گوناگون این افزونه، نگاهی به این ویدئو بیاندازید.

همیشه به صفحه‌ای خاص برسید

می‌توانید زبانه‌ی جدید گوگل کروم خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که یک برنامه‌ی آنلاین را باز کند. گرچه ممکن است این عمل قدری روند باز شدن صفحات جدید را کند کند، اما به هر حال ممکن است برخی به آن علاقه‌مند باشند. برای مثال می‌توانید از News Blur بهره برده و دسترسی سریعی به تازه‌ترین اخبار و اطلاعات روز جهان داشته باشید.

انتخاب زومیت

یک گزینه کاربردی دیگر که ظاهر مرورگر شما را شبیه به ویندوز ۸ کرده و دسترسی به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب را ساده‌تر می‌کند افزونه ANTP و اپلیکیشن‌های اختصاصی‌اش است که روز به روز بیشتر هم می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره این افزونه می‌توانید به این مقاله زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات