با Tobii Rex، کامپیوتر ویندوز 8 خود را تنها با حرکات چشم کنترل کنید!

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری 21 میلیون دلاری اینتل و ساخت نمونه‌های گوناگون از سوی کمپانی‌های مختلف در زمینه‌ی ساخت ابزارهای کنترل چشمی کافی نبوده است. شرکت Tobi که در نمایشگاه CES و سبیت (CeBIT) گذشته از فناوری تشخیص حرکات چشم خود پرده‌برداری کرده بود، به تازگی سامانه‌ی Tobii Rex را معرفی کرده که می‌توان آن را بر روی سیستم عامل ویندوز 8 نصب نمود.
تبلیغات

این قابلیت پیشرفته که Tobii Rex نام دارد، ابزاری برچسبی مانند است که به پایین صفحه نمایش و از سوی دیگر به پورت USB سیستم رایانه‌ی رومیزی متصل می‌شود. جالب اینکه به ادعای کمپانی Tobi، سامانه‌ی Tobii Rex را می‌توان در کنار ابزارهای جانبی سنتی نظیر انواع موشواره و صفحه‌کلید استفاده کرد. در حقیقت هدف اصلی از تولید این ابزار، پیشرفت و توسعه‌ی کنترل بر کار است و قرار نیست جایگزینی بر روش‌های پیشین باشد.

البته در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار داشت همه‌ی کاربران به چنین گجتی دسترسی داشته باشند؛ چرا که در فاز اولیه Tobii Rex تنها به تعداد محدود 5000 دستگاه تولید شده و معلوم نیست Tobi آن را با چه قیمتی به مصرف کنندگان نهایی عرضه کند. البته شرکت Tobi قصد دارد تا سامانه‌ی Tobii Rex را با قیمت 995 دلار در دسترس توسعه دهندگان قراردهد.

با وجود این قیمت نجومی، انتظار می‌رود که کارایی Tobii Rex بیش از سایر نمونه‌های تولیدی پیشین باشد. اگر هم ترجیح می‌دهید از قابلیت صفحات لمسی در رایانه‌ی خود بهره‌مند شوید استفاده از فناوری Leap Motion را به شما پیشنهاد می‌کنیم که جایگزین خوبی است. شایان ذکر است که تا کنون 10 هزار دستگاه از فناوری تشخیص حرکتی Leap Motion با قیمت نهایی 70 دلاری‌ به فروش رسیده است.

شاید اگر قرار باشد رایانه‌ی خود را به Tobii Rex مجهز کنیم و با آن بازی‌های ویدئویی نظیر Fruit Ninja را به اتمام برسانیم، به سرگیجه‌ی دائمی یا چپ شدن چشمان خوشگلمان بیانجامد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات