پــورت شـــدن اپـــلـیـکیــشن‌هـای ویــنـدوز ۸ بــرای استــفــاده در ویندوز RT جیلبریک‌شده

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر اخباری درباره هک کردن ویندوز RT و نصب آن روی تلفن‌های همراه شنیده شده بود. پس از مدتی حالا اخباری به گوش می‌رسد که براساس آن‌ها اپلیکیشن‌های ویندوز ۸ برای استفاده در دستگاه‌های میزبان ویندوز RT جیلبریک‌شده پورت شده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آنچه ویندوز RT را از اندروید، iOS و سایر سیستم‌عامل‌های موبایلی متمایز می‌کند این است که RT یک سیستم‌عامل دستکاپی کامل محسوب می‌شود. در حقیقت، RT، کاملاً شبیه ویندوز ۸ است. با این تفاوت که به جای سازگاری با پردازنده‌های x86، برای کار با دستگاه‌های مبتنی بر چیپ‌های ARM طراحی شده است.

متأسفانه، اغلب نرم‌افزارهای دسکتاپی (ویندوز ۸) به ۲ دلیل روی RT اجرا نمی‌شوند:دلیل اول عدم سازگاری اپلیکیشن‌های دسکتاپی با پردازنده‌های ARM است. دلیل دوم این است که تنها راه دسترسی کاربران دستگاه‌های میزبان RT به اپلیکیشن‌ها، فروشگاه ویندوز است که البته این فروشگاه شامل اپلیکیشن‌های دسکتاپی نمی‌شود.

اعضای تیم انجمن xda-developers، مجموعه‌ای از برنامه‌های دسکتاپی ویندوز را منتشر کرده‌اند که پورت شده و بدون کوچک‌ترین مشکل با ویندوز RT جیلبریک‌شده سازگار شده‌اند.اکثر این اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارهای متن‌باز، بازی‌ و نر‌م‌افزارهای کمکی هستند از جمله:

Miranda IM (نرم‌افزار پیام‌رسانی) و TightNVC (نرم‌افزار اتصال راه‌دور) و Quake 2 (بازی شوتر اول‌شخص).

نکته جالب، وجود یک شبیه‌ساز معماری x86، اپلیکیشن DOSBox و یک اپلیکیشن‌ جاوا در این مجموعه است که از لحاظ تئوری، شما را قادر می‌سازد تمامی اپلیکیشن‌های ویندوز ۸ را روی ویندوز RT اجرا کنید. عمل‌کرد برخی از نرم‌افزارها روی RT دقیقاً مشابه عمل‌کرد آن‌ها در ویندوز ۸ بوده است.اطلاعات بیشتر و لینک‌های دانلود ازطریق انجمن xda-developers دردسترس علاقمندان قرار گرفته است.

اطلاعات مربوط به ابزارهای جیلبریک نیز در فروم xda-developers درج شده است.

به یاد داشته باشید که پس از هربار راه‌اندازی، دستگاه RT باید مجدداً جیلبریک شود.

مایکروسافت اعلام کرده که بروز رسانی بعدی ویندوز RT، ممکن است شرایط بهره‌برداری کاربران از اپلیکیشن‌های پورت شده و ویندوز RT جیلبریک‌شده را از بین ببرد. درنتیجه اگر به فکر استفاده کامل و بدون مشکل از نرم‌افزارهای ویندوز ۸ هستید، بهتر است به جای تبلت ویندوز RT، یک رایانه ویندوز ۸ تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات