صفحه‌کلید لیزری، ارمغان پتنت جدید گوگل

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد، پروژه عینک گوگل (Google Glass)، تیم توسعه‌دهنده این دستگاه را حسابی به خود مشغول کرده است. غول جستجوی اینترنتی جهان در تلاش است تا کمبودها و نقص‌های این دستگاه را به خوبی رفع کند. روز گذشته، گوگل پتنتی را ثبت کرد که به کمک آن گوگل‌گلاس، صفحه‌کلیدی مجازی روی دستان شما می‌سازد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با شروع پروژه گوگل‌گلاس، چالش‌های پیش روی توسعه‌دهندگان یکی پس از دیگری خود را نشان می‌دادند. یکی از مشکلات اصلی، نحوه ارتباط کاربر با عینک بود. گوگل‌گلاس، یک میکروفون و کلیدی برای گرفتن عکس دارد. اما اگر کاربر در محیط پر سروصدا باشد چه؟ اگر قصد ارسال پیامی طولانی داشت چه؟ آیا راهی برای به کارگیری یک صفحه‌کلید وجود ندارد؟براساس درخواست ثبت اختراعی که روز گذشته در اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری ایالات متحده تکمیل شده، پاسخ این سؤال مثبت است. پتنت شماره ۲۰۱۳۰۰۱۶۰۷۰ تحت عنوان «روش‌ها و سیستم‌های به کارگیری دستگاه ورودی مجازی»، عینکی را نمایش می‌دهد که روی بازوی آن یک پروژکتور لیزری وجود دارد.

عینک، صفحه‌کلید را روی دست کاربر می‌تاباند و کاربر با حرکت دادن دست خود، قادر به لمس صفحه است.در این پتنت توضیح داده شده که چگونه دوربین‌ عینک، حرکت‌های دست کاربر را تفسیر می‌کند. براساس این توضیح، کاربر می‌تواند با زدن روی صفحه‌کلید لیزری یا حرکت‌دادن دستان خود، اطلاعات را وارد کند.با این‌که این مورد، تنها یک پتنت محسوب شده و در آن توضیحی درباره نحوه ساخت و عملی شدن این ایده بیان نشده است، اما به خوبی نشان می‌دهد که مهندسان گوگل به سختی در حال تلاش برای حل مشکل ورود اطلاعات به عینک هستند.درباره ساخت و تولید کامپیوترهای پوشیدنی چیزی شنیده‌اید؟ ابزارهایی که قرار است چیزی فراتر از کنترل صوتی باشند. کیبورد لیزری یکی از چیزهایی است که می‌تواند این نوع دستگاه‌ها را به مرحله تولید برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات