نتیجه اولین بنچمارک تگرا 4 انویدیا نشان از قدرت کمتر آن نسبت به A6X می‌دهد

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
امروز صبح در زومیت خواندید که انویدیا ادعا کرده که سیستم-روی-یک-چیپ تگرا 4 این شرکت از نظر قدرت پردازش گرافیکی قوی‌تر از A6X اپل است و امروز بنچمارک مربوط به نرم افزار GLBenchmark منتشر شده که این ادعا را رد می‌کند و نشان می‌دهد حداقل تگرا 4 بر روی برد آزمایشی ضعیف‌تر از A6X اپل است. ظاهرا یکی از افرادی که به بورد آزمایشی تگرا 4 دسترسی داشته قصد محک زدن آن را داشته و این آزمایشات را انجام داده است.
تبلیغات

نتایج منتشر شده توسط GLBenchmark نشان می‌دهند، که ابزار آزمایش شده مجهز به Damore – یکی از دو بورد آزمایشی تگرا 4 که در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته – بوده است. این آزمایش بر روی ابزاری انجام شده که مجهز به اندروید 4.2.1 بوده و نمایشگری که در این آزمایش بکار گرفته شده نیز دارای رزولوشن 1920 در 1128 پیکسل بوده است.

براساس تصویر منتشر شده از GLB، تگرا 4 در حداکثر سرعت کلاک خود و بالاتر از 1.8 گیگاهرتز کار کرده است.

تگرا 4 نتیجه بسیار خوبی را کسب نموده اما هنوز نتوانسته SoC آیپد 4 یعنی A6X را مغلوب کند. به عنوان مثال تگرا 4 در آزمایش Egypt HD OffScreen در رزولوشن 1080p توانسته 32.6 فریم در ثانیه را نمایش دهد و این در حالی است که آیپد 4 در همین آزمایش 49.6 فریم در ثانیه را نمایش می‌دهد.

nvidia-tegra-4-benchmark

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که تگرا 4 برروی تبلت یا تلفن هوشمند آزمایش نشده است و وقتی در یک ابزار واقعی بکار گرفته شود بدون شک بازده بالاتری داشته و در نهایت نتیجه آزمایشات آن با آنچه برروی برد آزمایشی بدست آمده متفاوت خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات