امکان استفاده آسان Flash برروی نسخه جیلبرک شده ویندوز RT میسر شد

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
درست است که Flash ادوبی روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند اما هنوز بسیاری از تبلیغات آنلاین و محتوای چندرسانی مانند بازی‌ها و وب سایت‌هایی نظیر رستوران‌ها براساس این فناوری ساخته شده‌اند. مایکروسافت نیز همچون اپل، پشتیبانی از فلش در ویندوز RT را محدود کرده است. ولی حالا که ویندوز RT جیلبرک شده، کاربران می‌توانند قابلیت پخش فایل‌های فلش را به‌راحتی به تبلت خود اضافه کنند.
تبلیغات

فلش رفته رفته از روی ابزارهای مختلف حذف می‌شود. فلش هیچ وقت روی ابزارهای iOS جای نداشت و اندروید نیز رفته رفته آن را حذف می‌کند و مایکروسافت نیز رویه مشابه‌ای را در نظر گرفته است.

در واقع فلش برای ویندوز 8 و ویندوز RT وجود دارد اما در ویندوز RT، تنها وب‌سایت‌هایی که در لیست سفید قرار دارند، امکان اجرای محتوای فلش را دارند. البته کاربر می‌تواند بصورت دستی هر وب‌سایتی که تمایل به نمایش محتوای فلش آن را دارد به لیست سفید اضافه کند اما این کار آزار دهنده است و بسیاری از کاربران نیز اصلا از وجود چنین امکانی در ویندوز RT اطلاع ندارند.

اما حالا که ویندوز RT نیز جیلبرک شده شما می‌توانید این محدودیت را برای همیشه برطرف کنید و فلش را در همه جا استفاده کنید. البته لازم است این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که بزرگ‌ترین مشکل محتوای فلش در استفاده بیش از حد از پردازنده و مصرف زیاد باتری است، پس اگر این قابلیت را فعال کنید احتمالاً در زمان وب گردی تبلت شما طول عمر باتری کمتری خواهد داشت.

برای فعال کردن فلش در ویندوز RT به این آدرس مراجعه کنید اما پیش از آن باید تبلت ویندوز RT خود را جیلبرک کرده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات