خودروی کوپه مفهومی BMW سری 4 یعنی 3-2=4!

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگاه خودروی دیترویت میزبان تازه‌ترین محصولات خودروسازان برتر جهان است. همه‌ی این تولیدکنندگان خودرو، کوشیده‌اند تا در این محفل قدرتنمایی مجددی کرده و حرف‌هایی اساسی برای گفتن داشته باشند. در این بین خودروی کوپه مفهومی BMW سری 4 خود غولی بی شاخ و دم از دیار پروس است که در این مقاله قدری با این نواده‌ی آشیل بیشتر آشنا خواهیم شد، پس این شما و این زومیت!
تبلیغات

تازه‌ترین خودروی مفهومی ژرمن‌ها، اتومبیل ب.ام.و کوپه سری 4 است؛ خودروی تازه واردی که قرار است سری جدیدی از تولیدات این خودروساز را شکل داده و جایگزینی برای سری پیشین – یعنی سری 3 – در خط تولید مهندسان آلمانی باشد. برای آنکه از چند و چون این خودرو سر در بیاورید، نباید اجازه دهید که اعداد و ارقام گیج‌تان کند. این کوپه‌ی مفهومی (کانسپت) ب.ام.و اتاق 4 است که خوشبختانه حائز تمامی جنبه‌هایی است که سری 3 را محبوب و دوست‌داشتنی کرده بود.

البته نباید از خاطر ببریم که این تنها نمونه‌ی اولیه از این خودرو است و محصول نهایی آنها مسلماً با این نمونه مفهومی قدری متفاوت خواهد بود. و هنوز جزئیات زیادی درباره‌ی این اتومبیل اعلام نشده است، اما ظاهر امر نظر مثبت مخاطبان و منتقدان را به همراه داشته است. از نظر ابعاد و اندازه بدنه‌ی کوپه‌ی اتاق 4 در حدود 1.7 اینچ پهن‌تر بوده و نیم اینچی ارتفاعش کمتر است که فاصله بین محور عقب و جلوی آن نیز 2.0 اینچی بیشتر شده است.

استراتژی نامگذاری ب.ام.و برای این سری از خودروهای نیز عجیب نیست! احتمالاً استحضار دارید که این خودروساز نام آشنای اروپایی تمامی کوپه‌ها و کانورتیبل‌های خود را از اتاق‌هایی با شماره زوج شماره‌گذاری کرده و روند کار را از آنجا ادامه می‌دهد. مثلاً از اتاق 1 شروع کرده و به سری 2 می‌رسد و زمانی‌که خودروی اتاق 3 آن 2 در را از دست می‌دهد به سری 4 بدل می‌شود.

این خودرو حقیقتاً محصول زیبایی است که از ظاهری جذاب، خشن و تهاجمی بهره برده و جلوپنجره‌ای زیبا و گربه‌ای دارد، از همه مهمتر قسمت پشت خودرو بسیار استادانه طراحی شده است. در کل می‌توان ظاهر آن را ب.ام.و اتاق 6 کوچک‌شده‌ای با دو در تصور کرد. علی رغم زیبایی خیره کننده، باید جمع‌بندی نهایی را به خودروی تولیدی موکول کنیم که احتمالاً از چرخ‌های کوچکتر و ظاهر آب رفته‌تری بهره خواهد برد.

گرچه هنوز این تولیدکننده اطلاعات جامعی پیرامون خصوصیات فنی کوپه‌ی مفهومی‌اش ارایه نکرده اما کارشناسان پیش‌بنی می‌کنند که یک موتور 2.0 لیتری توربو شارژ چهار سیلندر یا موتور 3.0 لیتری توربو شارژ شش سیلندر در مدلهای 428i و 435i کار گذاشته شود.البته همه‌ی این گمانه‌زنی‌ها هنوز قطعیت ندارد و تا خروج نخستین تولیدات از خط تولید باید صبر کرد، اتفاقی که احتمالاً تا پیش از اواخر سال جاری میلادی روی نخواهد داد.

اگر علاقمند هستید تا این زیبای چشم آبی‌ها را از نزدیک ببینید، نیازی به تهیه بلیط و ویزا برای سفر به امریکا نیست، همینجا در زومیت آن را به رایگان زیارت کنید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات