شارپ تلویزیون 85 اینچ با رزولوشن 8K را به نمایش گذاشت

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
شارپ یک تلویزیون ۸۵ اینچ 8K را به نمایشگاه لاس وگاس آورده تا چشم‌های بازدیدکنندگان را به فناوری خود خیره کند.
تبلیغات

نمایشگاه CES امسال یکی از پربارترین نمایشگاه‌ها در عرصه تلویزیون و تکنولوژی‌های مربوطه به آن بود. از تلویزیون‌های 4K در حال تولید گرفته تا تلویزیون‌ها OLED هم جای نمایشگاه را پر کرده بودند. اما با وجود اینکه هنوز نسل جدید تلویزیون‌ها (4K) به بازار نیامده، مشاهده نمونه‌های اولیه نسل بعد از آن بسیار جذاب خواهد بود. به‌طور مثال نمونه اولیه تلویزیون 55 اینچی OLED سونی با رزولوشن 4K بسیاری از ما را در آرزوی داشتن آن فرو برد. حال شرکت شارپ یک قدم فراتر گذاشته و تلویزیونی با رزولوشن 33 مگاپیکسل ، آری درست شندید، 33 مگاپیکسل یا 8K و با اندازه 85 اینچ را در نمایشگاه به نمایش در آورده است. با زومیت همراه باشید تا با جزییات پادشاه تلویزیون‌های CES آشنا شوید.

تقریباً تمام تولید‌کنندگان مطرح تلویزیون، نمایشگرهای 4K یا 3840 در 2160 پیکسلی خود را در CES معرفی کرده‌اند و وعده دادند که آن‌ها را به‌زودی به بازار عرضه خواهند کرد. این تلویزیون‌ها همان‌طورکه می‌دانید 4 برابر رزولوشن Full HD یا 1080p ، پیکسل در خود جای داده است. اما مشکل در این است که محتوای مناسب با این رزولوشن بسیار نادر است و به احتمال زیاد یکی دو سال دیگر به رایج شدن این استاندارد زمان لازم است.

حال شارپ پا را یک قدم فراتر نهاده و نمونه اولیه یک تلویزیون LCD با اندازه 85 اینچ و رزولوشن 8K را به نمایش درآورده است. رزولوشن 7680 در 4320، که 16 برابر تلویزیون Full HD در خود پیکسل گنجانده است و می‌تواند تصویر 33 مگاپیکسلی را بدون کوچک‌ترین افت کیفیت و شفافیتی به نمایش گذارد. میزان جزییات در تصویر این تلویزیون خیره کننده است. به معنای واقعی کلمه شما نمی‌توانید پیکسل‌ها را ببینید مگر اینکه پیشانی خود را به تلویزیون بچسبانید، که بعید است کسی برای تماشای تلویزیون از این روش استفاده کند.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه محتوای لازم برای این ابر تلویزیون را تهیه کنیم؟ جواب این است که حتی پورتی وجود ندارد که این پهنای باند را پشتیبانی کند و سال‌ها به رایج شدن استاندارد این رزولوشن زمان لازم است. شاید قبل از رایج شدن این تلویزیون خود تلویزیون عمر خود را به شما بدهد و جایگزین بهتری همانند عینک گوگل جای همه این تجهیزات را بگیرد.

نظر شما در مورد این تلویزیون چیست؟ تمایلی به داشتن یک میز ویندوز 8 با این صفحه‌نمایش دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات