صفحه‌کلید شیشه‌ای: از ایده تا واقعیت

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
یکی از محصولات جذابی که در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذشته شد، صفحه‌کلیدی شیشه‌ای، براق و خمیده است کهه به صورت خیره‌کننده‌ای رنگ‌ آن عوض می‌شود. سرمایه ساخت این محصول، در سال ۲۰۱۲ و از طرف کاربران کیک‌استارتر تأمین شده بود. حالا این صفحه‌کلید ساخته شده و در CES به نمایش درآمده است. در ادامه با ما زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هنگامی که کیبورد‌ شیشه‌ای لومینایی، در اوایل سال ۲۰۱۲، در کیک‌استارتر معرفی شد، بیش از اینکه یک ایده نو برای طراحی باشد، یک بارقه و تصور در نگاه خالقش محسوب می‌شد. اما بعد از معرفی نزدیک به سه‌برابر سرمایه اولیه برای این پروژه جمع‌آوری شد. حال به جلو می‌آیم تا به CES 2013 می‌رسیم و با صفحه‌کلید لومینایی شرکت TransluSense روبرو می‌شویم. محصولی که در آن، زیبایی خلاصه می‌شود.

لوله‌های نوری LEDهای مادون‌قرمز، به شکلی ماهرانه به درون شیشه خمیده وارد شده و قابل رؤیت هستند. که به شما کمک می‌کند بدانید در حال انجام چه کاری هستید. ترک‌پد کوچکتر این محصول نیز به زودی عرضه خواهد شد.

اما سؤال اینجا است که هدف از ساخت صفحه‌کلید شیشه‌ای آن هم با قیمت ۵۰۰ دلار چیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت، در ساده‌ترین حالت شما مجبور به تکان‌دادن، استفاده از خلال‌دندان و... برای تمیز کردن این صفحه‌کلید نیستید.

اما یک دلیل دیگر هم برای جذابیت لومینایی وجود دارد. علاقمندان می‌توانند طرح و رنگ دلخواه خود را برای شناسایی تمام کلیدها و میانبر‌ها، به صورت آنلاین طراحی کنند. هر وقت هم که از طرح خسته شدند، کافی است طرح جدید ایجاد کنند. به تمام این‌ها مالتی‌تاچ بودن را اضافه کنید.

خالق لومینایی، جیسون گیدینگز (Jason Giddings)، ایده این طرح را از فیلم‌های علمی‌تخیلی گرفته است. جایی که جنس اغلب فناوری‌های آینده را شفاف (ترنسپرنت) نمایش می‌دهند. او به این ایده «Eye Candy» می‌گوید. ایده‌ای که قصد نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای دنیای علمی‌تخیلی را به دنیای واقعیت بکشاند.

نتیجه این ایده، حضور گروهی از صفحه‌کلیدهای زیبا در CES امسال است که در رنگ‌های قرمز، آبی، سفید و ارغوانی معرفی شده‌اند. لومینا وعده داده که تا سه‌ ماه آینده محصولات را به دست کاربران برساند. این فاصله به توسعه‌دهندگان، فرصت رفع مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری موجود را می‌دهد. با توجه به تأخیرهای طولانی و متعدد به وجود آمده در این پروژه، این چارچوب زمانی سه ماه بسیار سخاوتمندانه و خوب محسوب می‌شود.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات