ZTE قصد دارد امسال گوشی مجهز به سیستم عامل فایرفاکس خود را در اروپا ارائه کند

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
سیستم عامل Firefox OS حدودا ۶ ماه پیش در جولای ۲۰۱۲ رونمایی شد. به نظر می‌رسد که موزیلا در تصمیم خود برای ورود به گود رقابت با بزرگانی چون اندروید، iOS و حتی ویندوز فون جدی است. کمپانی چینی ZTE در سال جاری اولین گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل را در اروپا و شاید در ایالات متحده ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

بنا به گزارش بلومبرگ، کمپانی ZTE چین که پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر همکاری‌اش با موزیلا شنیده می‌شد، قصد دارد تا با همکاری یک کمپانی سرویس‌دهنده مخابراتی، یک گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس تولید کند. این دو شرکت تصمیم دارند تا دستگاه مذکور را در سال جاری در اروپا ارائه نمایند.

بنا به گفته‌های مدیرعامل واحد ایالات متحده ZTE، چنگ لیکسین، ممکن است این کمپانی همین امسال محصولی مشابه را در ایالات متحده نیز ارائه کند.

وی جزئیات بیشتری درباره مشخصات و قیمت این دستگاه فاش نکرد.

جی سالیوان، نائب رئیس بخش محصولات در کمپانی موزیلا، همکاری با ZTE را تأیید کرد. وی همچنین از همکاری با کوالکام و TCL برای تولید دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس سخن گفت.

موزیلا در ماه جولای ۲۰۱۲ سیستم عامل Firefox OS را معرفی کرد. به نظر می‌رسد با وجود آن که راهی طولانی و دشوار در پیش است و اندروید و iOS رقبای خود را به سرعت کنار می‌زنند و پیش می‌روند، آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا وارد گود رقابت گردند و احتمالاً در سال جاری اولین گوشی مبتنی بر این سیستم‌عامل را با برند ZTE در پیشخوان فروشگاه‌ها مشاهده خواهیم نمود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات