هدفون جدید پاناسونیک صدا را از طریق لرزش استخوان به گوش، القا می کند

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
اگر اخبار داغ نمایشگاه CES را دنبال کرده باشید حتما با انواع و اقسام وسایل صوتی جذاب آشنا شده‌اید. متأسفانه در محیط پر سروصدا و هیجان‌انگیز نمایشگاه نمی‌توان کیفیت صدا را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد لذا خبرنگاران کنجکاو صبح زود سری به نمایشگاه زده‌اند تا هدفون القای استخوانی که پاناسونیک نمونه‌ی اولیه‌ی آن را به نمایش گذاشته، را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید تا کارکرد این هدفون بی نظیر را مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات

امروز صبح، فرصتی برای خبرنگاران پیش آمده که در سکوت نسبی به بررسی هدفون جدید پاناسونیک بپردازند. این هدفون بلوتوث از روش القای استخوانی استفاده می‌کند و برخلاف هدفون‌های معمولی درون گوش شما قرار نمی‌گیرد. گوشی آن کنار گوش قرار گرفته و از طریق ایجاد لرزش، استخوان‌های شما را می‌لرزانند و به این ترتیب صدا در گوش شما شنیده خواهد شد.

اما این سوال برای ما و شما پیش می‌آید که چرا هدفون‌های استخوانی ایچنینی، طراحی شده‌اند؟

پاسخ این است که وقتی از یک هدفون القای استخوانی استفاده می‌کنید، گوش شما به راحتی صدای محیط اطراف را می‌شنود چرا که گوشی‌ها گوش‌های شما را مسدود نمی‌کنند. از طرفی مصرف انرژی این هدفون پایین است.

یکی از کاربردهای اصلی این نوع هدفون‌ها در مکان‌های ورزشی است که افراد همزمان با گوش دادن به موسیقی ورزشی، باید صدای محیط را هم بشنوند. البته این هدفون به صورت نمونه‌ی آزمایشی در نمایشگاه ارائه شده و هنوز زمان زیادی تا عمومی شدن آن باقی مانده است.

در آزمایشی که خبرنگاران از این هدفون جالب به عمل آورده‌اند، نتیجه رضایت‌بخش بوده است. نظر افرادی که آن را آزموده‌اند این است که اگر گوش دادن به صدای یک هدفون معمولی مثل گوش دادن به صدا در یک اتاق است، استفاده از این نوع هدفون‌ها مثل گوش دادن به صدای موسیقی یک اتاق و سروصدای اتاقی دیگر به صورت همزمان است. البته بلندی صدا آن قدر نیست که بدون تمرکز بتوان صدا را به راحتی شنید اما کیفیت صدا رضایت‌بخش است.

قرار است نمونه‌ی نهایی بعد از پاییز رونمایی شود و شاید تا آن زمان مشکل ضعیفی صدا نیز حل شود.

طراحی این گوشی نیز نیاز به بررسی بیشتری دارد و نمی‌توان قضاوتی در مورد آن کرد. باند داخلی آن به صورتی طراحی شده که به سرعت تنظیم می‌شود و گوشی‌ها به خوبی بر روی گوش قرار می‌گیرند. در حال حاضر یک باتری نیم قلمی برای راه‌اندازی هدفون لازم است اما در آینده احتمال تغییر آن نیز وجود دارد. قیمت محصول فعلاً مشخص نیست اما مسئولین نمایشگاه قیمت را در حدود هدفون‌های بیتس اعلام کرده‌اند و در واقع بیش از 300 دلار نمی‌باشد.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات