نقوش زیبای هندسی بر روی برف‌ها

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
ده ساعتی طول کشید تا «سایمون بک» این نقوش زیبا را طراحی کند. اما به هیچ وجه تصور نکنید که او با برنامه یا نرم‌افزار خاصی این اثر هنری برفی را خلق کرده است؛ بلکه او کمر همت را بالا زده، پا در چکمه‌های زمستانی کرده و خود را به دل برف‌ها زده تا این زیبایی هندسی را بر روی برف‌ خلق کند.
تبلیغات

از آنجایی که سایمون هیچ دوست فضایی نداشت و کار خود را بر روی زمین پر برف زمستانی انجام می‌داد، برای آنکه ماحصل نهایی زیبایی و تناسب خوبی داشته باشد، از ابزارهایی نظیر قطب نما و متر مخصوص اندازه‌گیری استفاده کرد. او همچنین برای انتقال به نقاط دیگر و اتصال خطوط، منحنی‌هایی را در اطراف اثر ایجاد کرده است.

سایمون ماجرای امروز ما برای انتخاب طرح اصلی آثار برفی‌اش از ریاضیات و هندسه کمک گرفته است. وی در این باره در صفحه شخصی فیس‌بوک خود که بیش از 24000 لایک دریافت کرده، می‌نویسد:

طرح‌های اصلی را از دنیای شیرین هندسه به خصوص از هندسه برخالی (فرکتال) انتخاب کردم و نمونه‌هایی مشابه آثار بنوا مندلبرو، ریاضیدان فرانسوی-امریکایی‌تبار که پدر هندسه برخالی است را استفاده کردم. به همین خاطر سه تا از آثار برفی‌ام را مندلبرو، برفدانه کخ و مثلث سرپینسکی که هر یک جایگاه خاصی در این علم ریاضی دارند، نام‌گذاری نمودم.

اگر مایلید تا تصاویری از این هنرهای برفی را مشاهده کنید، حتماً سری به گالری ضمیمه بزنید.

راستی اگر شما هم در منطقه‌ای کوهستانی زندگی می‌کنید و دوست دارید تا هنرهای برفی‌تان را به همه‌ی جهان نشان دهید، حتما تا پیش از آنکه آفتاب اثر برفی‌تان را نابود نکرده عکس آن را در بخش نظرات برای‌مان بفرستید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات