اریک اشمیت از گوگل: دیر وارد بازار تبلت‌ شدیم

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
امروز علاوه بر کنفرانس مشترک نوکیا و ویندوز، گوگل و شرکت زیر‌مجموعه‌اش موتورولا نیز یک کنفرانس خبری برگزار کردند. در این کنفرانس که در آن از سه تلفن جدید موتورولا پرده‌برداری گردید، حرف‌های جالبی نیز زده شد.
تبلیغات

در طول کنفرانس خبری موتورولا که امروز برگزار شد، اریک اشمیت مدیرعامل سابق و عضو هیئت مدیره گوگل اعلام کرد که در حال حاضر روزانه یک میلیون و سیصدهزار دستگاه اندرویدی جدید توسط گوگل فعال می‌شود. این میزان نسبت به ۸۵۰ هزار دستگاه گزارش شده توسط اندی روبین در ماه فوریه گذشته (دی‌وبهمن سال گذشته) یک پیشرفت قابل توجه محسوب می‌شود.

بااین‌حال اشمیت در ادامه توضیح داده که شرکتش دیر به فکر بازار تبلت افتاده و در میان این ۱.۳ میلیون دستگاه اندرویدی، فقط ۷۰ هزار تبلت وجود دارد و اکثر فروش اندروید در تلفن‌های هوشمند است.

گوگل در تلاش است که سهم خود را در بازار تبلت‌ها افزایش دهد. بازاری که در حال حاضر تحت سلطه مطلق اپل است. اما به نظر می‌رسد این اولین بار است که گوگل نیز به این مسئله اذعان کرده است. از طرفی گوگل با عرضه تبلت خوش قیمت و قدرتمند نکسوس ۷ توانسته نظر بسیاری از علاقمدان را به خود جلب کند. اما هنوز فروش این تبلت نیز آنقدر قابل ملاحظه نیست که اریک اشمیت به آن اشاره کند.

نظر شما در این باره چیست؟ آینده گوگل را در بازار تبلت‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چرا گوگل درحالی‌که در بازار تلفن‌های هوشمند نسبتاً موفق عمل کرده نمی‌تواند در بازار تبلت موفقیتی را بدست آورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات