مهر تایید بیل گیتس بر ویندوز ۸

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بیل گیتس معروف‌ترین چهره شرکت مایکروسافت، سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۸ را تایید کرد. او و همسرش ملیندا که به تازگی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس در رابطه با ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال شرکت کرده بودند، پیرامون سیستم عامل جدید مایکروسافت به ابراز نظر پرداختند.
تبلیغات

گیتس در مصاحبه خود اذعان کرد که مدتی است از این سیستم عامل استفاده می‌نماید و ویندوز تازه توانسته نظر مثبت وی را جلب نماید. او همچنین اعلام کرد که عرضه ویندوز ۸ اتفاق مبارکی است، چرا که موجب همگرایی بیش از پیش مایکروسافت با شرکای تولید کننده سخت‌افزاری شده و این شرکت‌ها می‌کوشند تا از مزیت‌های سیستم عامل جدید کمال بهره را ببرند.

کمتر از یک ماه تا عرضه نهایی ویندوز ۸، که به اعتقاد بسیاری از مهمترین رویدادها در تاریخ این کمپانی به حساب می‌آید، زمان باقی مانده است. محصولی که می‌تواند آغازگر دوران جدیدی در مایکروسافت باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که ویندوز ۸ می‌تواند نقشی کلیدی را در تعیین آینده‌ رایانه‌های شخصی بازی کند و نشان خواهد داد که آیا می‌توان با توجه به توسعه روزافزون تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند جایی برای رایانه به این سبک و سیاق باقی گذاشت یا خیر.

البته، مایکروسافتی‌ها با آماده سازی نسخه‌هایی از سیستم عامل خود برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند (که قرار است آنها هم در ۵ آبان عرضه شوند) خود را برای این رکود احتمالی در بازار رایانه‌های رومیزی آماده کرده‌اند. آنها به درستی می‌دانند که امید چندانی به پی‌سی‌ها نیست! در برهه زمانی حال حاضر، ویندوز و ویندوز لایو توانسته‌اند ۲۷ درصد از درآمدهای کمپانی را در سال مالی گذشته کسب کنند. اما همان‌طور که ارقام و اعداد صادقانه می‌گویند، این حال و روز، همان آرمان ایده‌آلی نیست که یاران بیل گیتس برای بازار سیستم عامل‌ها در ذهن داشتند.

به همین خاطر است که شرکت مایکروسافت بخش‌های دیگری را نیز به مجموعه خویش افزوده است و پا را از بازار نرم‌افزار بیرون گذارده است. به خصوص آنکه بازار بازی‌های رایانه‌ای توانسته بار زیادی را از گرده‌ سایر بخش‌ها بر دوش بگیرد، و هم‌اکنون کنسول بازی Xbox 360 در این عرصه راهبری بازار را بر عهده دارد و توانسته نه تنها دستگاهی برای بازی باشد، بلکه سرگرمی‌های دیگری چون موسیقی و فیلم را به نمایش بگذارد و همچون یک قطب چندرسانه‌ای در خانه‌ی کاربران بدرخشد.

از سوی دیگر مایکروسافت موفق شده با ارائه خدمات رایانه‌ای به شرکت‌ها و مؤسسات مالی و تجاری سود سرشاری را نصیب خود و سهام‌داران خوش‌فکر خویش نماید. به هر حال نمی‌توان منکر این حقیقت شد که آنها در این چند ماه اخیر فشار مضاعفی را تحمل کرده‌اند تا بتوانند از عهده گام بزرگ آتی خویش به خوبی برآیند.

نظر شما در این رابطه چیست، آیا ویندوز ۸ می‌تواند ادامه دهنده موفقیت‌های چشمگیر این کمپانی بزرگ در صنعت فناوری اطلاعات باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات