با این اپلیکیشن قسمت‌های مختلف مغز اینشتین را زیر میکروسکوپ ببینید

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
موزه ملی بهداشت و پزشکی شیکاگو نرم‌افزار بسیار جذابی را منتشر کرده که از طریق آن می‌توانید قسمت‌های مختلف مغز اینشتین را ببینید.
تبلیغات

موزه ملی بهداشت و پزشکی شیکاگو نرم‌افزار بسیار جذابی را منتشر کرده که از طریق آن می‌توانید قسمت‌های مختلف مغز اینشتین را از فاصله بسیار نزدیک مشاهده کنید. شما از طریق این نرم‌افزار می‌توانید به یکی از بهترین مغز‌های بشر در کل تاریخ، نزدیک شده و به تماشای قسمت‌های مختلف آن بنشینید.

موزه ملی بهداشت و پزشکی شیکاگو قصد دارد تا شما در مورد مغز اینشتین بیشتر بدانید. وقتی اینشتین در سال ۱۹۵۵ فوت کرد، دکتر تاماس هروی مغز او را کالبدشکافی کرد و با دقت آن را به ۱۷۰ قسمت کالبدشکافی کرد و پس از آن هر قسمت به صدها قسمت دیگر تکه تکه شد تا زیر میکروسکوپ مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

اسلایدهای تهیه شده از مغز اینشتین تا سال ۲۰۱۰ در محل دکتر هروی باقی ماند تا اینکه او تصمیم گرفت تا این اسلایدها را به موزه شیکاگو هدیه کند. حالا همه این اسلایدها در یک برنامه گنجانده شده است تا همه مردم بتوانند آنها را مشاهده کنید.

به لطف این نرم‌افزار علاوه بر دانشمندان علم اعصاب،‌ مردم عادی مثل من و شما نیز می‌توانند به مطالعه و مشاهده مغز اینشتین بپردازنند. شما می‌توانیم جزئیات کامل در مورد سلول‌های مغز او را توسط تصاویر میکروسکوپی مطالعه کنید.

کاربران می‌توانید این اسلاید‌ها را بصورت مجانی و جدا از نرم‌افزار در این آدرس مشاهده کنند و یا نرم‌افزار مخصوص ابزارهای مبتنی بر iOS شامل آیفون، آیپد و آیپاد را از آیتیونز و با قیمت ۱۰ دلار خریداری کنید.

به‌روزرسانی: اپلیکیشن مغز انیشتین از اپ استور حذف شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات