شواهد جدید از لومیا 820 و لومیا 920: شارژ بی‌سیم، دوربین 8 مگاپیکسلی FauxView

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
روزهای آینده برای نوکیا بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود. این شرکت چند سالی است که تنها با اتفاقات ناخوشاید رو‌به‌رو شده است و هم‌اکنون دوباره می‌خواهد همانند گذشته به دوران اوج خود بازگردد. در همین راستا از هر تکنولوژی که در بخش تحقیق و توسعه خود تولید کرده، استفاده خواهد کرد تا این مدل‌های جدید، بازار را تسخیر کند. با زومیت همراه باشید تا با امکانات جدید لومیا 820 و لومیا 920 آشنا شوید.
تبلیغات

طبق اطلاعاتی که به بیرون درز کرده است، لومیا 820 مدل میان‌قیمت نوکیا خواهد بود که از مشخصات فنی مشابهی نسبت به لومیا 920 برخوردار است و تنها اندازه صفحه‌نمایش‌ کوچکتر4.3 اینچی دارد.

lumia820-920-size-difference

عکسی به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد دو مدل 820 و 920 لومیا از سیستم شارژ بی‌سیم بهره خواهند برد. این موضوع یکی از خواسته‌های بخش بزرگی از علاقه‌مندان بوده است و همیشه قبل از انتشار یک مدل مهم مانند آیفون یا سری گلکسی، در نظرات و پیشنهاد‌ها کاربران مشاهده شده است. حال به نظر می‌رسد که نوکیا به این خواسته پاسخ مثبت داده است . این شایعات به این موضوع اشاره دارند که ممکن است صفحه شارژ کننده با USB به منبع برق متصل باشد و از سیستم Qi پشتیبانی کند. پشتیبانی از سیستم Qi موجب می‌شود که شما بتوانید از صفحه شارژ دیگر شرکت‌ها نیز برای شارژ تلفن همراه خود استفاده کنید.

lumia820-920-wireless-charge-1

شایعه دیگری که در مورد دوربین لومیا 920 منتشر شده است. در گذشته این طور برداشت شده بود که این مدل از تکنولوژی PureView استفاده خواهد نمود، که تا حدی نیز این موضوع صحیح است. جزییات بیشتری که در این مورد درز کرده حاکی از آن است که دوربین لومیا 920 دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل است. ‫با اینکه این سنسور 41 مگاپیکسل نیست، از تکنولوژی مشابه PureView استفاده خواهد کرد. حال باید دید که این موضوع دقیقاً اشاره به رزولوشن خروجی تصویر دارد یا منظور رزولوشن سنسور است. چون اگر به خاطر داشته باشید سنسور PureView با اینکه 41 مگا پیکسل رزولوشن داشت، اما در کنار عکس 41 مگاپیکسلی خروجی 8 و 5 مگاپیکسلی هم ارایه می‌نمود.

باید چند روزی انتظار کشید تا مشخصات واقعی این دو تلفن هوشمند قدرتمند به‌طور کاملاً مشخص شوند. چیزی که واضح است حضور قدرتمند نوکیا برای ارایه یک محصول تمام عیار است، این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که نوکیا دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. این شرکت فنلاندی حقیقتا توانایی آن را دارد تا در ارایه تکنولوژی‌های جدید همانند گذشته رهبر بازار باشد.

برای حسن ختام نیز بد نیست به تصویر زیر نگاهی بیاندازید تا لبخندی بر لبانتان جاری شود.

lumia820-920-wireless-charge-2-truck

این تصویر را ‫نوکیا در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است که به‌طور غیر مستقیم به سامسونگ اشاره دارد.

نظر شما در مورد این دو مدل لومیا چیست؟ نقطه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات